„Twój Styl” najchętniej czytanym miesięcznikiem. „Wysokie Obcasy Extra” na czele dwumiesięczników
W II półroczu 2013 roku liderem czytelnictwa wśród miesięczników był „Twój Styl”, a pozostałe lokaty na podium przypadły „Claudii” i „Czterem Kątom”. Natomiast na czele dwumiesięczników znalazły się „Wysokie Obcasy Extra”.
Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od lipca do grudnia 2013 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 11,34 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 10,91 proc.
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,29 proc. W skali roku pismo zanotowało wzrost o 0,56 pkt. proc.
W pierwszej trójce znalazły się jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,80 proc. respondentów (spadek o 0,14 pkt. proc.).
Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się cztery miesięczniki poradnikowe dla pań, oraz po jednym piśmie luksusowym, wnętrzarskim, popularnonaukowym, budowlanym, kulinarnym i ogrodniczym.
Miesięczniki | lipiec 2013 : grudzień 2013 | lipiec 2012 : grudzień 2012 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Twój Styl | 11,34% | 10,91% |
Claudia | 9,29% | 8,73% |
Cztery Kąty | 7,80% | 7,94% |
Poradnik Domowy | 7,12% | 6,97% |
Focus | 7,01% | 7,43% |
Murator | 6,58% | 7,06% |
Kobieta i Życie | 6,58% | 6,76% |
Przyślij Przepis! | 6,42% | 5,62% |
Dobre Rady | 6,37% | 5,99% |
Mój Piękny Ogród | 6,05% | 4,98% |
Świat Kobiety | 6,04% | 5,44% |
Przepisy Czytelników | 6,00% | 5,50% |
Komputer Świat | 5,36% | 5,21% |
Olivia | 5,20% | 5,44% |
National Geographic | 5,19% | 4,68% |
Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych | 5,07% | 4,43% |
Avanti | 5,06% | 4,57% |
Świat Wiedzy | 4,99% | 4,16% |
Glamour | 4,56% | 3,66% |
Działkowiec | 3,70% | 3,98% |
Świat Zdrowia | 3,51% | 3,13% |
Pani | 3,43% | 3,56% |
Skarb | 3,37% | - |
Moje Mieszkanie | 3,12% | 2,54% |
Mamo To Ja | 2,83% | 3,65% |
CD Action | 2,81% | 2,90% |
Dom & Wnętrze | 2,80% | 2,50% |
Cosmopolitan | 2,74% | 2,56% |
Moje Gotowanie | 2,73% | 2,54% |
CKM | 2,68% | 2,91% |
Joy | 2,61% | 2,70% |
Auto Motor i Sport | 2,59% | 1,99% |
Focus Historia | 2,49% | 2,17% |
Elle | 2,48% | 2,22% |
M jak mieszkanie | 2,42% | 1,79% |
Przepis na Zdrowie | 2,34% | 1,58% |
Uroda | 2,30% | 1,90% |
TopGear | 2,23% | 1,65% |
PC Format | 2,17% | 2,32% |
Auto Świat Poradnik | 2,12% | 1,79% |
Zwierciadło | 2,08% | 2,38% |
Playboy | 1,97% | 1,96% |
Moda na Zdrowie | 1,94% | 1,97% |
Ładny Dom | 1,94% | 1,57% |
Świat Motocykli | 1,92% | 1,67% |
Dobre Wnętrze | 1,81% | 1,75% |
Zdrowie | 1,73% | 1,69% |
Men's Health | 1,72% | 1,63% |
PC World | 1,69% | 1,71% |
Kuchnia | 1,64% | 1,46% |
National. Geographic. Traveler | 1,59% | 1,50% |
Gotuj Krok po Kroku | 1,56% | 1,01% |
Logo | 1,47% | 1,83% |
Przepis na Ogród | 1,47% | 1,18% |
Dziecko | 1,45% | 1,66% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 1,45% | 1,35% |
Twoje Dziecko | 1,43% | 1,65% |
Forbes | 1,31% | 1,14% |
Burda | 1,28% | 1,19% |
Chip | 1,12% | 1,36% |
Wróżka | 1,11% | 1,27% |
InStyle | 1,10% | 1,01% |
Vita | 1,02% | 0,96% |
Bravo Girl | 1,01% | 1,16% |
Twój Maluszek | 0,95% | 1,16% |
Przyślij Przepis Wydanie Specjalne | 0,90% | - |
Shape | 0,85% | 0,74% |
M jak Mama | 0,84% | 1,11% |
Podróże | 0,78% | 0,69% |
Hot Moda (do 08.2013: Hot Moda & Shopping) | 0,74% | 0,57% |
Weranda | 0,73% | 0,72% |
Harper's Bazaar | 0,71% | - |
Voyage | 0,71% | 0,54% |
Architektura-Murator | 0,60% | 0,52% |
Twist | 0,54% | 0,74% |
Sukces | 0,52% | 0,64% |
Żagle | 0,38% | 0,49% |
Fun Club | 0,38% | 0,38% |
Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem zostały „Wysokie Obcasy Extra” (Agora). W II półroczu 2013 roku ich czytanie zadeklarowało 2,90 proc. pytanych. Rok wcześniej tytuł ten nie był badany przez PBC.
Dwumiesięczniki | lipiec 2013 : grudzień 2013 | lipiec 2012 : grudzień 2012 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Wysokie Obcasy Extra | 2,90% | - |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 2,36% | 2,08% |
Auto Świat 4x4 | 1,85% | 1,44% |
Sól i Pieprz | 0,86% | 0,79% |
Women's Health | 0,74% | - |
Elle Decoration | 0,55% | 0,50% |
Weranda Country | 0,36% | 0,38% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca 2012 roku do grudnia 2012 roku na losowej próbie 24 040 przypadków i w okresie od lipca 2013 roku do grudnia 2013 roku na losowej próbie 21 043 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od lipca do sierpnia 2013 roku nie był badany dwumiesięcznik „Women's Health”, a w okresie od lipca do września 2013 roku - dwumiesięcznik „Wysokie Obcasy Extra”.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” najchętniej czytanym miesięcznikiem. „Wysokie Obcasy Extra” na czele dwumiesięczników