TVP1 i TVP2 na stałe z nowymi oprawami antenowymi (wideo)
W piątek 3 września w TVP1 i TVP2 na stałe wprowadzono nowe oprawy antenowe. W czerwcu zmieniła się już oprawa TVP Sport.
Telewizja Polska podkreśla, że nowe oprawy TVP1 i TVP2 łączą minimalizm w formie i maksymalizm w treści oraz nowoczesność z tradycją.
- W efekcie mają wyeksponować bogatą ofertę programową anten, podkreślając ich indywidualny charakter. Grafika wpisuje się w trend, zgodnie z którymi mniej znaczy więcej - stwierdzono w komunikacie nadawcy.
TVP Sport także z nową oprawą
Wprowadzenie nowych logotypów i opraw antenowych TVP1, TVP2 i TVP Sport zapowiedziano na początku br. - Oprawa bazuje na dużym liternictwie, czytelnym przekazie. Oprawa minimalistyczna, w pozytywnym sensie - mówił wtedy Jacek Kurski.
Na antenie TVP Sport nowa oprawa funkcjonuje od 11 czerwca.
Według danych Nielsen Audience Measurement w sierpniu br. średnia widownia minutowa TVP1 wynosiła 491 876 widzów, a udział stacji w rynku oglądalności - 8,9 proc. (po spadku rok do roku o 6,2 proc.), a TVP2 miała 372 906 widzów średniej oglądalności minutowej i 6,75 proc. udziału w rynku (0,4 proc. mniej niż rok wcześniej).
Poprzednie oprawy TVP1 i TVP2 przez 6 lat
Obecne logotypy TVP1 i TVP2 wprowadzono w 2003 roku, wraz z nową identyfikacją wizualną całej Telewizji Polskiej. Nieznacznie zmodyfikowano je w 2011 roku. Natomiast logo TVP Sport funkcjonuje w takiej samej wersji od startu kanału w 2006 roku.
W 2015 roku pojawiły się nowe oprawy antenowe dwóch głównych kanałów Telewizji Polskiej. Wiosną Dwójka wprowadziła identyfikację antenową i spot z hasłem „Zawsze pod wrażeniem”, natomiast jesienią w TVP1 zadebiutowała oprawa oparta na motywach rombów i trójkątów.
W tym tygodniu oprawy zmieniły też kanały z innego z głównych nadawców telewizyjnych. Od 30 sierpnia nowe logotypy i identyfikacje antenowe wprowadzono w 24 stacjach Telewizji Polsat. To część rebrandingu obejmującego też m.in. przemianowanie Cyfrowego Polsatu na Polsat Box, zmianę identyfikacji sieci Plus oraz przekształcenie Ipli w platformy Polsat Go i Polsat Box Go.
TVP planuje 3,2 mld zł wpływów i 250 mln zł straty
W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 330 mln zł do 3,04 mld zł, a koszty jej działalności zwiększyły się o 120 mln zł do 2,82 mld zł. Wpływy nadawcy z reklam i sponsoringu zmalały o 12 proc. do 740 mln zł, natomiast z abonamentu rtv i zeszłorocznej rekompensaty wyniosły 2,04 mld zł (to 584 mln zł więcej niż w 2019 roku). Spółka osiągnęła 198 mln zł zysku netto.
Na koniec ub.r. w Telewizji Polskiej było 2 867 pracowników etatowych, o 42 więcej niż rok wcześniej. Każdy zarabiał średnio 9 832 zł brutto (bez nagród i odpraw), wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,17 mln zł. Łączne nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się o 6,2 proc. do 545,19 mln zł.
W planie finansowym na br. TVP zakłada wzrost przychodów o 5,4 proc. do 3,2 mld zł oraz spadek wyniku netto ze 198,3 mln zł zysku do 250 mln zł straty. Rentowność nadawcy obniżą m.in. koszty obsługi Euro 2020 i igrzysk oraz uruchomienia nowych stacji.
W br. Telewizja Polska otrzyma kolejne 1,71 mld zł w ramach rekompensaty abonamentowej. Ustawa budżetowa, w której zapisano łącznie 1,95 mld zł rekompensaty dla TVP, Polskiego Radia i publicznych rozgłośni regionalnych, została podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę pod koniec stycznia.
Dołącz do dyskusji: TVP1 i TVP2 na stałe z nowymi oprawami antenowymi (wideo)
Kto jest odpowiedzialny za rebranding TVP?
Ile kosztował rebranding?