TVP w bazie wojskowej zorganizuje koncert „dla obrońców polskich granic”
Telewizja Polska w jednej z baz Wojska Polskiego zorganizuje „wielki koncert poparcia dla obrońców polskich granic” - zapowiedział prezes TVP Jacek Kurski. Koncert będzie można obejrzeć 5 grudnia o godz. 18 w TVP1.
Jacek Kurski zaznaczył, że w koncercie wystąpią także „europejskie gwiazdy”. Nie wskazał, gdzie konkretnie odbędzie się wydarzenie i czy będzie transmitowane na żywo.
- Wczoraj start TVP World, wkrótce koncert dla żołnierzy. Telewizja Polska #MuremZaPolskimMundurem Zapraszamy! - dodał Kurski.
Akcja „#MuremZaPolskimMundurem” trwa od kilku tygodni, gdy zaostrzyła się sytuacja na granicy polsko-białoruskiej, którą próbują przekroczyć grupy migrantów z Bliskiego Wschodu i Afryki sprowadzone na zaproszenie białoruskich władz. W ostatnich dniach w programach informacyjnych Telewizji Polskiej wiele razy opisywano, jak Polacy wspierają funkcjonariuszy polskich służb mundurowych, którzy pracują przy zabezpieczeniu granicy.
Z kolei radiowa Jedynka w bieżącym tygodniu zaczęła akcję „Piosenki dla żołnierzy”, w ramach której słuchacze dzwoniąc pod specjalny numer mogą zamówić utwór i przesłać dedykację lub wyrazy wsparcia dla polskich służb mundurowych. Wybrane piosenki z dedykacjami zostaną nadane w najbliższą niedzielę w specjalnym wydaniu audycji „Piosenki na życzenie”.
Wielki koncert poparcia dla obrońców polskich granic - w jednej z baz wojskowych WP na wschód od Wisły, z udziałem europejskich gwiazd - w niedzielę 5.12 w TVP1 o g. 18.
— Jacek Kurski PL (@KurskiPL) November 19, 2021
Wczoraj start TVP World, wkrótce koncert dla żołnierzy. Telewizja Polska #MuremZaPolskimMundurem Zapraszamy!
Według danych Nielsen Audience Measurement w październiku br. średnia widownia minutowa TVP1 wynosiła 535 365 widzów, a udział w rynku oglądalności - 9,06 proc., po wzroście o 3 proc. rok do roku.
TVP planuje 3,2 mld zł wpływów i 250 mln zł straty
W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 330 mln zł do 3,04 mld zł, a koszty jej działalności zwiększyły się o 120 mln zł do 2,82 mld zł. Wpływy nadawcy z reklam i sponsoringu zmalały o 12 proc. do 740 mln zł, natomiast z abonamentu rtv i zeszłorocznej rekompensaty wyniosły 2,04 mld zł (to 584 mln zł więcej niż w 2019 roku). Spółka osiągnęła 198 mln zł zysku netto.
Na koniec ub.r. w Telewizji Polskiej było 2 867 pracowników etatowych, o 42 więcej niż rok wcześniej. Każdy zarabiał średnio 9 832 zł brutto (bez nagród i odpraw), wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,17 mln zł. Łączne nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się o 6,2 proc. do 545,19 mln zł.
W planie finansowym na br. TVP zakłada wzrost przychodów o 5,4 proc. do 3,2 mld zł oraz spadek wyniku netto ze 198,3 mln zł zysku do 250 mln zł straty. Rentowność nadawcy obniżą m.in. koszty obsługi Euro 2020 i igrzysk oraz uruchomienia nowych stacji.
W br. Telewizja Polska otrzymała kolejne 1,71 mld zł w ramach rekompensaty abonamentowej. Ustawa budżetowa, w której zapisano łącznie 1,95 mld zł rekompensaty dla TVP, Polskiego Radia i publicznych rozgłośni regionalnych, została podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę pod koniec stycznia.
W pierwszej połowie br. Telewizja Polska osiągnęła ponad 80 mln zł zysku netto przy 1,5 mld zł przychodów. Z reklam i sponsoringu zarabia mniej niż planowała, zwiększyła zatrudnienie, przy czym tylko w swojej centrali.
Dołącz do dyskusji: TVP w bazie wojskowej zorganizuje koncert „dla obrońców polskich granic”