SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP Info celuje w ponad 2 proc. udziału. Dyrektor TAI: nowe logo to symboliczna zmiana

Kanał TVP Info od poniedziałku nadaje z nowego studia, ma też nową oprawą i zupełnie inne logo - Chcemy chociaż symbolicznie pokazać, że TVP Info nie jest takie jak przez przez osiem poprzednich lat – mówi Wirtualnemedia.pl Grzegorz Sajór, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. Liczy on, że stacja utrzyma udziały powyżej 2 proc. - taki średni wynik osiągnęła we wrześniu.  

Nowe studio TVP Info i "19.30"Nowe studio TVP Info i

TVP Info w nowej formule nadaje od 27 grudnia zeszłego roku. Kanał wrócił na antenę po kilkudniowej przerwie emisji, która nastąpiła po wyłączeniu poprzedniej, prorządowej wersji stacji, funkcjonującej w czasach prezesur Mateusza Matyszkowicza i Jacka Kurskiego. Kanał po powrocie zmienił ofertę programową i prowadzących, ale jednocześnie zanotował spadek widowni. Część widzów przeszła do Telewizji Republika, która śrubuje rekordy oglądalności. 

A TVP Info pikowało. Z danych Nielsena wynika, że w listopadzie ub.r. stacja miała jeszcze 5,65 proc. udziału, a w styczniu br. już tylko 1,52 proc. We wrześniu pierwszy raz od stycznia kanał przekroczył granicę 2 proc. udziału w ujęciu miesięcznym. W miesiącu, gdy stacja relacjonowała powódź, jej udział wyniósł 2,08 proc. Wyprzedziła dzięki temu Polsat News. 

Grzegorz Sajór: liczę, że widzowie zostaną z TVP Info na stałe

- Wyniki z jedynką z przodu nas nie zadowalają. Chcielibyśmy, aby udział TVP Info w rynku przekraczał zawsze 2 proc. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że powódź była wyjątkową sytuacją. Widzowie docenili to, jak relacjonowaliśmy te wydarzenia, że przez kilka dni byliśmy z nimi 24 godziny na dobę. Staraliśmy, żeby ten przekaz był rzetelny i spokojny - mówi Wirtualnemedia.pl Grzegorz Sajór, dyrektor TAI.

Dyrektor TAI liczy, że część osób, które w czasie powodzi po raz pierwszy zobaczyło nowe TVP Info, zostanie z kanałem na stałe i zobaczą oni, że stacja ma dobrą ofertę programową.- Reagowanie na sytuacje ekstremalne jest ważne, ale najważniejsza jest stała ramówka - mówi Sajór.

We wrześniu br. ma antenę weszły nowe formaty jak serwis „14.30” czy “Polska o poranku” Pojawił się też nowy codzienny magazyn komentatorski „Kwiatki polskie”, który prowadzą m.in. Katarzyna Kasia i Grzegorz Markowski. Nowością wtorkową jest publicystyczny „Trójkąt polityczny” z Renatą Grochal i Aleksandrą Pawlicką. Od poniedziałku w dni powszednie stacja nadaje o 16.00 popołudniowe podsumowanie „Dzień w godzinę”, które prowadzi Dominika Komarnicka.

- Siłą napędową ramówki TVP Info jest pasmo popołudniowe i wieczorne: od nowej pozycji o godzinie 16 - czyli "Dzień w godzinę", przez "Teleexpressy", publicystyczny "Kontrapunkt", oczywiście „19.30” i „Pytanie dnia”, aż po codzienną wieczorną publicystykę i „Kwiatki polskie”. Potem „Panorama” i „Oko na świat”. Ważne jest też, by być blisko ludzi. Dlatego w poranku stworzyliśmy pasmo „Polska o poranku”, które można oglądać także na 16 regionalnych antenach TVP. Widzimy, że oglądalność wtedy idzie w górę - mówi Grzegorz Sajór - Poranek to jest kolejne pasmo, na które bardzo stawiamy - dodaje dyrektor TAI.

Najważniejsza zmianą jest jednak to, że TVP Info od 30 września br. zyskało nowe studio, które powstało w miejscu studia „Pytania na śniadanie” w głównym budynku TVP. Jego scenografia składa się z pięciu niezależnych ekranów LED, w tym ekranu będącego jednocześnie blatem głównego stołu prezenterskiego, sprawiającego wrażenie stołu lewitującego. Nowe studio TVP Info jest połączone z newsroomem i reżyserką. Studio umożliwia prezentowanie minimum pięciu planów zdjęciowych (wykorzystując 270 stopni swojej powierzchni) oraz dwóch planów w newsroomie.

Nowe studio TVP Info większe i wyższe

- Nowe studio jest nieporównywalne z tym, które było na Placu Powstańców. Jest prawie dwa razy większe i wyższe, więc daje dużo większe możliwości realizacyjne. TVP Info zyskało też nową oprawę i logo. To symboliczna zmiana. Słyszeliśmy zarzuty, że są nowi prowadzący i programy, ale logo zostało to samo. Chcemy także w ten sposób pokazać, że TVP Info nie jest takie jak przez przez osiem poprzednich lat – mówi Grzegorz Sajór. Z dotychczasowych studiów nadal nadawane są „Teleexpress”, „14.30” czy „Panorama” o 18.00.

Nowości na antenie TVP Info będzie wkrótce więcej. Od 5 października w stacji pojawi się cykl „Polska na tak”. Będzie on mieć kilka wejść antenowych w sobotnie poranki.

-  To będzie kontynuacja naszej wakacyjnej trasy, realizowanej razem z Polskim Radiem. Chcieliśmy pierwotnie odwiedzać mniejsze miasta, ale zmieniliśmy pomysł. Zaczynamy od miejscowości, które ucierpiały wskutek powodzi. Będziemy pokazywać jak te miasta się odbudowują i jakiej pomocy nadal oczekują mieszkańcy. Ale także zachęcać do przyjazdu w te rejony - mówi szef TAI.

W drugiej części jesieni w TVP Info ma pojawić się realizowany we współpracy z Szkoła Główną Handlową program „Aula studencka”. W cyklu realizowanym w Auli Spadochronowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie dyskutować będą ze sobą młodzi ludzie.  - Jeszcze nad nim pracujemy, bo nie ukrywam, że to droga produkcja. Ale chcemy poznać głos młodych ludzi - zapowiada Sajór. 

Dołącz do dyskusji: TVP Info celuje w ponad 2 proc. udziału. Dyrektor TAI: nowe logo to symboliczna zmiana

62 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ojej
Pierwszy raz słyszę, żeby oglądalność podnosiło się przez zmianę loga, a nie przez podniesienie poziomu programu.

neoTVP naprawdę niczym nie różni się od TVPiS
odpowiedź
User
X
Logo TVPIInfo jest ohydne. Symbolizuje obecnie rządzących.
odpowiedź
User
Trąbek
Pomidorem logo miliardy onkologii, masakra kantclerz donald
odpowiedź