TVN24 liderem kanałów informacyjnych. Polsat News dogonił TVP Info w grupie komercyjnej
Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w maju br. było TVN24, które wyprzedziło TVP Info. Największym wzrostem pochwalić się mogła stacja Biznes24, a największy spadek odnotowało TVN24 BiS - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średni dobowy udział TVN24 w maju 2021 roku wyniósł 4,72proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 8,98 proc. - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Havas Media Group opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement. Stacja na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Na drugą lokatę spadło TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 3,82 proc. (po spadku o 27,65 proc.).
Podium uzupełnia Polsat News. W maju br. kanał miał 1,86 proc. udziału, po wzroście względem maja 2020 roku o 3,15 proc.
Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 1,01 proc. Jego wynik względem analogicznego okresu zeszłego roku spadł o 9,41 proc.
Czołową piątkę uzupełnia TVN24 BiS, którego udział wyniósł 0,37 proc. (w dół o 34,27 proc. - największy spadek w zestawieniu).
Ostatnia była stacja Biznes24, która pochwalić się mogła największym wzrostem w zestawieniu - wynoszącym 100 proc. do 0,006 proc. udziału. Kanał nadaje od marca ub.r.
Największy udział (5,09 proc.) wśród grup kanałów newsowych w maju br. miała Telewizja TVN, mająca w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notująca spadek o 11,48 proc. Kanały wyprzedziły anteny newsowe Telewizji Polskiej, których udział zmniejszył się o 24,46 proc. do 4,83 proc. (łączne dane dla TVP Info i TVP3).
Rynek kanałów informacyjnych spadł o 15 proc.
Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w maju 2021 roku wyniósł 11,99 proc. Było to o 15,26 proc. mniej niż w maju 2020 roku.
Polsat News dogania TVP Info w 16-49
Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w maju 2021 roku znalazło się TVN24 z wynikiem 2,85 proc., po spadku o 13,20 proc.
Drugie miejsce utrzymało TVP Info. Stacja miała 1,54 proc. udziału, po spadku o 40,16 proc. Udział trzeciego Polsat News wyniósł 1,53 proc. (spadek o 1,17 proc.).
Największy spadek - wynoszący 53,88 proc. do 0,21 proc. - odnotowała tutaj stacja TVN24 BiS. Z kolei najwięcej zyskał kanał Biznes24 - było to 60 proc. do 0,008 proc.
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat też był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,07 proc. udziału, po spadku o 18,23 proc.
Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 6,65 proc. udziału w rynku, po spadku o 22,36 proc.