SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN zarabia najwięcej z reklam, ogromny wzrost TV Puls

W 2010 roku liderem wpływów reklamowych jest telewizja TVN, która zarobiła już 1 210 mln złotych. Najwięcej na reklamę wydały Unilever, Polkomtel i Danone.

Wpływy z reklam TVN w okresie styczeń – maj 2010 r. Wyniosły 1 210 mln zł i były o 3,4 proc. niższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku - pokazują przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl dane TNS OBOP, które powstały na podstawie oficjalnych cenników i nie obejmują rabatów.

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się Telewizja Polsat, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 1 123 mln zł (o 20,7 proc. więcej niż w 2009 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 892 mln zł, czyli o 24,8 proc. wyższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 odnotowała wzrost wpływów z reklam o 16 proc. do poziomu 570 mln zł.

Szóstą lokatę zajęła stacja VIVA Polska, która była jednocześnie liderem kanałów tematycznych. Jej przychody wyniosły 237 mln zł i były o 70 proc. wyższe niż rok temu. 

WIRTUALNEMEDIA.PLI-V 2010*ZMIANA
TVN1 210 998 670 zł3,4%
Polsat1 123 123 778 zł20,7%
TVP1892 032 241 zł24,8%
TVP2570 405 589 zł16,0%
TV Puls237 439 553 zł165,5%
VIVA Polska231 462 380 zł70,1%
AXN203 160 767 zł58,2%
4fun TV132 944 590 zł275,9%
MTV Polska116 480 230 zł54,0%
TVN 24114 939 202 zł29,2%
TV4102 296 589 zł-12,5%
Discovery89 971 920 zł75,3%
TVP INFO68 440 403 zł30,8%
Hallmark65 767 500 zł89,0%
TVN Siedem62 651 517 zł-2,7%
Jetix61 604 170 zł52,3%
TVN Style50 876 056 zł21,4%
National Geographic Channel48 281 410 zł55,3%
Kino Polska45 350 760 zł145,7%
VH1 Polska45 252 160 zł47,9%
   
   
 WIRTUALNEMEDIA.PLI-V 2009* 
TVN1 171 153 312 zł 
Polsat930 366 001 zł 
TVP1714 644 841 zł 
TVP2491 653 417 zł 
VIVA Polska136 091 035 zł 
AXN128 460 167 zł 
TV4116 858 316 zł 
TV Puls89 438 434 zł 
TVN 2488 943 684 zł 
MTV Polska75 612 740 zł 
TVN Siedem64 390 050 zł 
TVP INFO52 311 670 zł 
Discovery51 311 340 zł 
TVN Style41 909 792 zł 
Jetix40 461 325 zł 
4fun TV35 370 706 zł 
Hallmark34 797 590 zł 
Tele 534 225 047 zł 
National Geographic Channel31 084 085 zł 
VH1 Polska30 593 770 zł 
* dane do 30.05  


Unilever utrzymał pozycję lidera
Najwięcej na reklamę w telewizji wydały w 2010 r. firmy Unilever, Polkomtel, Danone i Nestle Polska.
 

Wydatki reklamowe TOP20 reklamodawców   

 I-V 2010*
UNILEVER POLSKA334 380 023 zł
POLKOMTEL198 546 932 zł
DANONE169 586 335 zł
NESTLE POLSKA168 198 738 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS155 858 235 zł
PTK CENTERTEL137 260 079 zł
L'OREAL POLSKA133 870 993 zł
US PHARMACIA116 629 084 zł
HENKEL115 837 107 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA106 030 991 zł
RECKITT BENCKISER95 650 069 zł
P489 381 726 zł
FERRERO POLSKA86 971 596 zł
AFLOFARM79 940 671 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES70 615 704 zł
MARS POLSKA66 035 949 zł
GLAXOSMITHKLINE CONSUMER HEALTHCAR61 502 110 zł
KRAFT FOODS56 180 252 zł
RECKITT BENCKISER HEALTHCARE54 979 704 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA50 034 862 zł
* dane do 30.05
 I-V 2009*
UNILEVER POLSKA229 320 285 zł
NESTLE POLSKA164 686 804 zł
PTK CENTERTEL136 718 894 zł
POLKOMTEL120 509 725 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA114 763 440 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS108 575 339 zł
L'OREAL POLSKA100 962 496 zł
DANONE95 637 863 zł
US PHARMACIA89 053 105 zł
RECKITT BENCKISER79 590 678 zł
GLAXOSMITHKLINE CONSUMER HEALTHCAR64 303 859 zł
HENKEL62 275 462 zł
MARS POLSKA60 940 914 zł
P451 152 525 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES50 775 839 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA48 165 330 zł
NIVEA POLSKA47 614 658 zł
METRO GROUP47 297 668 zł
FERRERO POLSKA47 012 411 zł
KRAFT FOODS44 299 870 zł


 

Dołącz do dyskusji: TVN zarabia najwięcej z reklam, ogromny wzrost TV Puls

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ktos
no tak, tvn zarabia coraz wiecej tylko ze ja jakos tego nie odczuwam. pracuje tam po 12 godzin dziennie i o podwyzce jakos nie slychac...
odpowiedź
User
Jarząbek
a TVP narzeka ze kaski niema a tu 1,6 mld zł, no tak ciężko się tego utrzymać. Pewnie są deficytowi a TVN ma więcej programów i pewnie z tego drobnego 1.2 mld wypracowuje spory zysk. Jak zawsze Państwowe sobie nie może poradzić.
odpowiedź
User
olek
Kiedy przestaniecie publikować te cennikowe brednie, które nijak się mają do rzeczywistości, a tylko robią ludziom wodę z mózgu. Wystarczy zajrzeć do raportu kwartalnego TVN-u, a mit o zarobionych miliardach pryśnie
odpowiedź