SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Trwa największa kampania reklamowa bakalii

Firma Uno Fresco Tradex, lider polskiego rynku bakalii, prowadzi największą w historii tego rynku kampanię reklamową bakalii do wypieków domowych - marki Bakalland

Kampania reklamowa marki Bakalland rozpoczęła się w połowie listopada bieżącego roku i potrwa do końca grudnia. Jej głównymi celami są wzrost sprzedaży produktów należących do tej marki i umocnienie jej wizerunku w grupie docelowej - kobiet w wieku powyżej 45 lat, we własnym zakresie przygotowujących posiłki dla całej rodziny.

- Uno Fresco Tradex jako jedyny polski producent bakalii od kilku lat stosuje tak zwartą komunikację marketingową dla swoich marek. Nasza główna marka Bakalland, już teraz posiadająca największy udział rynkowy, ma szanse stać się marką wiodącą na rynku, wręcz synonimem słowa "bakalie" - mówi Paweł Poruszek, Dyrektor Departamentu Marketingu UFT. - Dlatego w tym roku prowadzimy dla niej największą kampanią reklamową, jaka kiedykolwiek została przeprowadzona w Polsce dla tej kategorii produktów.

Całkowity budżet kampanii wyniósł ok. 1,8 mln PLN, a jego 85 procent zostało przeznaczone na reklamę telewizyjną w stacjach telewizji publicznej i prywatnej (TVP1, TVP2, TVP3, TVN,TVN 7, Polsat). Emisja 15- i 30-sekundowych spotów reklamowych rozpoczęła się 17 listopada. Reklamy produktów Bakalland są obecne również w listopadowych i grudniowych numerach pism kobiecych ("Przyjaciółka", "Przyjaciółka Poleca" "Poradnik Domowy", "Pani Domu Poleca") i kulinarnych ("Moje Gotowanie", "Kuchnia", "Lubię Gotować").

Kreacja i produkcja reklamy prasowej została oparta na zeszłorocznej koncepcji komunikacji. Za kreację scenariusza filmu reklamowego odpowiedzialna jest firma ITC, wyłoniona w drodze przetargu. Planowanie i zakup mediów zostały dokonane we współpracy z wyłonionym w przetargu domem mediowym PanMedia Western. Działania reklamowe zostaną wsparte działaniami public relations.

Kampania ma także wesprzeć funkcjonujący od roku Program Partnerski "Z bakaliami po nagrody!", adresowany do kierowników i właścicieli sklepów detalicznych. Udział w nim polega na zbieraniu punktów z opakowań zbiorczych produktów, a następnie ich wymianie na nagrody. Premiowane jest również odpowiednie rozmieszczenie materiałów POS w sklepie. Do Programu można przystąpić na wiele różnych sposobów, między innymi przez kontakt z przedstawicielem handlowym, infolinię i rejestrację na stronach internetowych.

Pierwsza kampania reklamowa Bakallandu w 2002 roku zakończyła się sukcesem. Jej cel sprzedażowy - podwojenie wartości sprzedaży produktów tej marki w skali roku został osiągnięty. Badania rynkowe potwierdziły także podwojenie się udziału marki w rynku w ciągu kilku miesięcy od momentu rozpoczęcia kampanii reklamowej. Równolegle w programie partnerskim "Z bakaliami pod nagrody!" zostało zarejestrowanych 1000 sklepów (obecnie jest ich już 1500).

Dołącz do dyskusji: Trwa największa kampania reklamowa bakalii

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl