Tomasz Lis za udział w reklamie zarobi 700 tys. zł
Ile za udział w kampanii reklamowej dostaną ludzie mediów? Tomasz Lis może uzyskać 700 tys. zł, Kamil Durczok - 642 tys. Wysoko wyceniani są również Monika Olejnik, Wojciech Mann, Kinga Rusin, Szymon Majewski, Hubert Urbański, Piotr Kraśko, Grzegorz Miecugow i Ewa Drzyzga.
Miesięcznik "Forbes" opublikował już kolejny raport pt.: '100 najcenniejszych gwiazd polskiego show - biznesu'. W porównaniu z poprzednim rankingiem stawki poszły zdecydowanie w górę. Zamykający poprzednią listę Karol Strasburger uzyskał od agencji reklamowych, wycenę 165 tys. złotych. Dziś, żeby znaleźć się wśród stu polskich gwiazd najbardziej poszukiwanych przez reklamodawców, trzeba było kwoty aż 275 tys. złotych.
Michał Wiśniewski, w 2006 r. najwyżej wyceniony w rankingu miesięcznika "Forbes" gwiazdor polskiego show--biznesu, spadł z pierwszego miejsca aż na 62. Dziś na reklamówkę z jego udziałem firmy są skłonne wydać zaledwie 340 tys. zł - o 400 tys. zł mniej niż przed rokiem.
Czołówka rankingu (cena jaką skłonne byłyby zapłacić
agencje reklamowe, PLN):
1. Marek Kondrat - 800 000
2. Tomasz Lis - 700 000
3. Kamil Durczok - 642 000
4. Edyta Górniak - 625 000
5. Janusz Gajos - 600 000
6. Bogusław Linda - 600 000
7. Krystyna Janda - 592 000
8. Robert Kubica - 575 000
9. Leo Beenhakker - 542 000
10. Borys Szyc - 540 000
11. Monika Olejnik - 533 000
19. Wojciech Mann - 480 000
30. Kinga Rusin - 425 000
Szymon Majewski - 425 000
33. Hubert Urbański - 417 000
35. Piotr Kraśko - 412 500
37. Grzegorz Miecugow - 400 000
37. Ewa Drzyzga - 400 000
40. Tomasz Sekielski - 391 000
44. Krzysztof Ibisz - 387 000
49. Tomasz Kammel - 375 000
Justyna Pochanke - 375 000
55. Andrzej Morozowski - 370 000
60. Kuba Wojewódzki - 342 000
62. Martyna Wojciechowska - 340 000
64. Katarzyna Dowbor - 333 500
Jacek Żakowski - 333 500
72. Maciej Orłoś - 320 000
Katarzyna Kolenda-Zaleska - 320 000
75. Bogdan Rymanowski - 312 500
88. Grażyna Torbicka - 288 000
90. Hanna Smoktunowicz - 280 000
Piotr Najsztub - 280 000
94. Pascal Brodnicki - 275 000
Jarosław Kret - 275 000
Jak przypomina "Forbes" w minionym roku w mediach pojawiło się ponad 30 nowych reklamówek i ogłoszeń prasowych z udziałem polskich celebrity - od ubezpieczeń po markety ze sprzętem RTV i AGD oraz kliniki stomatologiczne. Nigdy dotąd polska reklama nie była tak nasycona gwiazdami jak w pierwszej połowie 2007 roku. Szczególną uwagę zwraca fakt, że wiele z nich wystąpiło w tego typu produkcjach po raz pierwszy. Na przykład Borys Szyc (serial "Oficer") zareklamował samochody Renault, Agnieszka Dygant ("Niania") farby do włosów L'Oréal, Danuta Stenka - Eurobank, a bracia Mroczkowie ("M jak miłość") pośrednika finansowego Expander. Wszyscy znaleźli się na ubiegłorocznej liście "Forbesa" z komentarzem, że czekają na swoją szansę promowania czegoś, co będzie pasowało do ich wizerunku.
Forbes korzystał z danych agencji reklamowych: DDB Corporate Profile, DougFaberFamily, Publicis, TBWA oraz Young & Rubicam.
Dołącz do dyskusji: Tomasz Lis za udział w reklamie zarobi 700 tys. zł