"The New York Times" światowym liderem cyfrowych subskrypcji przed "Wall Street Journal"
Anglojęzyczne media mają obecnie prawie 35 milionów cyfrowych subskrybentów na całym świecie - wynika z rankingu branżowego Press Gazette. Zdecydowanym liderem jest "The New York Times" z 8,8 mln subskrypcji. Drugi "Wall Street Journal" ma 3,17 mln płacących abonament użytkowników, podium zamyka The Athletic z 2,7 mln subskrypcji.
Press Gazette po raz piąty publikuje ranking 100k Club, poświęcony największym na świecie wydawcom anglojęzycznym pod względem liczby sprzedawanych subskrypcji cyfrowych. W nowej edycji znalazło się w sumie 37 wydawców i marek mediów informacyjnych z USA, Wielkiej Brytanii, Kanady i Australii.
"The New York Times" liderem subskrypcji
Po raz kolejny ze znaczącą przewagą nad resztą stawki, zestawienie otwiera jest "The New York Times" z 8,83 mln subskrypcji. Na koniec 2022 roku wydawca odnotował wzrost przychodów z cyfrowych subskrypcji o 27 proc. rok do roku. W ramach łączonego pakietu oferuje dostęp również do innych tytułów wydawnictwa The New York Times Company: The Athletic, Games, Cooking i Wirecutter.
Miejsce drugie zajmuje branżowy ekonomiczny "The Wall Street Journal". Należący do News Corp tytuł przekroczył w 2022 roku granicę 3 milionów subskrypcji cyfrowych (3,17 mln) i zwiększył swoją przewagę w rankingu nad konkurencyjnym "The Washington Post".
Miejsce trzecie zajmuje przejęty w ubiegłym roku przez The New York Times Company The Athletic, posiadający 2,68 mln płacących subskrybentów.
Należący do Jeffa Bezosa "The Washington Post" stracił od 2021 roku około 500 tys. subskrybentów, na koniec grudnia 2022 roku miał ich 2,5 mln. Daje mu to czwartą pozycję w rankingu.
Kolejne miejsca zajmują platformy newsowe Gannett, Substack z 2 mln subskrybentów. Barierę miliona subskrypcji przekraczają jeszcze w rankingu 100k Club, w następującej kolejności: News Corp Australia ("The Australian", "The Herald Sun", "The Daily Telegraph"); Weather Channel, "The Guardian", "Financial Times".
Poza pierwszą dziesiątką znaleźli się tytuły oraz wydawcy gromadzący poniżej miliona płacących czytelników. Są to: 11. Dow Jones (bez "The Wall Street Journal") z 972 tys.; 12. Medium: 725 tys.; 13. The Economist: 616 tys.; 14. The Telegraph: 587 tys.; 15. Lee Enterprises: 564 tys., 16. The Los Angeles Times: 500 tys.; 17. "The Times", "Sunday Times", "Times Literary Supplement": 489 tys.; 18. Readly: 452 tys.; 19. Bloomberg Media: 450 tys.; 20. Tribune Publishing (Chicago Tribune, "New York Daily News", "The Baltimore Sun", "Orlando Sentinel"): 436 tys.
Następne w kolejności są: 21. Insider: 370 tys.; 22. Hearst Newspapers: 370 tys.; 23. The Atlantic: 348 tys.; 24. "The New Yorker": 341 tys.; 25. McClatchy: 299 tys.; 26. The Boston Globe: 255 tys.; 27. National Geographic: 244 tys.; 28. Time: 240 tys.; 29. The Globe and Mail: 218 tys.; 30 – Fortune: 164 tys.
Dołącz do dyskusji: "The New York Times" światowym liderem cyfrowych subskrypcji przed "Wall Street Journal"
Gdyby babcia miała wąsa...