W 2026 roku cyfrowa prasa reklamowo przeskoczy segment drukowany
W nadchodzących latach będą zacierać się różnice pomiędzy prasą cyfrową, a drukowaną pod względem przychodów reklamowych – wynika z przewidywać PwC. Według analityków w 2026 roku w USA wydatki na reklamy w tytułach cyfrowych staną się wyższe, niż w wypadku gazet drukowanych.
Według nowego raportu firmy PwC Stany Zjednoczone przejdą do historii w 2026 r., kiedy staną się pierwszym dużym rynkiem medialnym na świecie, na którym przychody z reklam w gazetach cyfrowych zaczną przewyższać przychody z reklam w gazetach drukowanych.
Powolny wyścig
Według analityków PwC, gazety ze względu na swój często lokalny charakter, wolniej niż inne wydawnictwa przenosiły przychody z reklam na nośniki cyfrowe.
- Nie jest to różnica w gotowości do cyfrowej transformacji, ale różnica na rynku - zaznacza CJ Bangah, dyrektorka w PwC zajmująca się mediami.
Według prognoz, w latach 2021-2026 amerykańscy wydawcy gazet stracą 2,4 mld dol. na inwestycjach w reklamę, głównie z powodu spadku wpływów z reklamy drukowanej. Mimo niewielkiego wzrostu nakładów na reklamę cyfrową, nie będzie to wystarczające, aby powstrzymać spadek przychodów z reklam w całej branży.
Czytaj także: The Athletic dał New York Timesowi 1,1 mln subskrybentów, a obciążył koszty i rentowność
Zdaniem analityków, do 2026 r. wartość reklamy drukowanej spadnie w USA z 7 mld dol. w 2021 r., do 4,9 mld dol. Założona roczna stopa wzrostu (CAGR) na poziomie 7,7 proc. znacznie wyprzedza średnią światową, która wynosi -5,1 proc. Według raportu, przychody z reklam cyfrowych wzrosną o 1 proc., przy czym w latach 2022-2026 wzrosty wyniosą zaledwie 251 mln dol.
W rezultacie, do 2026 r. przychody z reklam w gazetach cyfrowych wyniosą około 5 mld dol., nieznacznie przewyższając przychody z reklam w prasie drukowanej.
W wywiadzie udzielonym podczas festiwalu Cannes Lions we Francji, gdzie zaprezentowano nowe dane, Bangah stwierdziła, że gazety, które obsługują rynki lokalne, mają trudności z zaoferowaniem konkurencyjnych stawek za reklamę cyfrową dla niewielkich firm w internecie.
Czytaj także: Joe Kahn nowym redaktorem naczelnym „The New York Times”
Dołącz do dyskusji: W 2026 roku cyfrowa prasa reklamowo przeskoczy segment drukowany