SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem, a „Przyjaciółka” - dwutygodnikiem

„Tele Tydzień” pozostaje liderem czytelnictwa tygodników w Polsce, ale - tak jak wszystkie tytuły z czołowej dziesiątki - zanotował on spadek popularności. Z kolei na czele dwutygodników znalazła „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC.

W okresie od sierpnia 2012 roku do stycznia 2013 roku po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 27,50 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 4,26 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które w analizowanym okresie czytane było przez 16,73 proc. respondentów (spadek o 1,25 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,33 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,51 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 10,99 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,74 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,83 proc. czytelników, czyli o 1,08 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,71 proc. do 5,42 proc.

Wirtualnemedia.pl sierpień 2012 - styczeń 2013 sierpień 2011 - styczeń 2012
Tygodniki PBC
Tytuł Procent respondentów
Tele Tydzień 27,50% 31,76%
Życie na Gorąco 16,73% 17,98%
Chwila dla Ciebie 13,33% 14,51%
Angora 10,99% 11,73%
Newsweek 7,83% 8,91%
Auto Świat 5,90% 6,86%
Wprost 5,42% 6,71%
Polityka 5,32% 6,41%
Twoje Imperium 4,70% 5,45%
To & Owo 4,51% 5,52%
Na Żywo 4,33% 4,68%
Gość Niedzielny 3,86% 3,77%
kropka tv 3,55% -
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 3,54% 3,92%
Uważam Rze inaczej pisane 2,91% 2,84%
Rewia 2,61% 3,11%
Teleprogramy 2,60% 3,55%
Super TV 2,36% 3,13%
Motor 2,35% 3,06%
Świat & Ludzie 2,14% 2,28%
Przekrój 1,97% 2,95%
Tele Max 1,31% 1,44%
Forum 1,17% 1,31%
Teraz 1,08% 1,24%
Tygodnik Siedlecki 0,61% 0,75%
Tygodnik Ostrołęcki 0,57% 0,75%
MM Moje Miasto 0,53% 0,59%
Gazeta Regionalna 0,49% 0,54%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,45% 0,42%
Panorama Leszczyńska 0,43% 0,46%
Jarmark 0,22% 0,46%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,19% 0,23%
City 0,17% 0,41%
Teraz Opole 0,02% 0,06%


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od sierpnia ub.r. do stycznia br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,23 proc. respondentów, czyli o 1,25 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 15,90 proc. do 13,94 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 2,50 pkt. proc. i wyniosło ono 12,43 proc.

Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 10,26 proc. respondentów. Do czerwca ub.r. magazyn ten był miesięcznikiem.

Wirtualnemedia.pl sierpień 2012 - styczeń 2013 sierpień 2011 - styczeń 2012
Dwutygodniki PBC
Tytuł Procent respondentów
Przyjaciółka 14,23% 15,48%
Pani Domu 13,94% 15,90%
Tina 12,43% 14,93%
Naj 10,26% -
Viva 9,31% 10,62%
Gala 8,23% 9,39%
Z Życia Wzięte 7,98% 8,92%
Party Życie Gwiazd 6,55% 7,06%
Tele Świat 4,87% 5,50%
Show 4,19% 4,04%
Takie jest Życie 3,72% 3,48%
Świat Seriali 3,31% 3,48%
Sukcesy i Porażki 2,93% 3,09%
Bravo 2,54% 3,19%
Bravo Sport 1,96% 2,21%
Flesz Gwiazdy & Styl 1,93%  
Relaks (do 12.2011 Bella Relaks) 1,25% 1,33%
TV14 1,24% 1,22%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2011 roku do stycznia 2012 roku na losowej próbie 24 245 przypadków i w okresie od sierpnia 2012 roku do stycznia 2013 roku na losowej próbie 23 608 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

W styczniu 2013 roku nie były badane następujące tygodniki: „Anonse” (wyd. pomorskie), „Gazeta Regionalna”, „Jarmark” i „Panorama Leszczyńska”, a w styczniu 2013 i w styczniu 2012 roku nie była badana „Kropka tv”. 

Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem, a „Przyjaciółka” - dwutygodnikiem

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
morlok
Uważam, że takie badania są g..wno warte. Respondenci nieczytający podają tygodniki im/najbardziej znane. Bo nie wydaje mi się, żeby Newsweeka czy wrost czytało dwa razy więcej osób niż Uwarzam rze (przed zmianami) przy sprzedaży na tym samym poziomie.
0 0
odpowiedź