SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Tele Tydzień” najchętniej czytany, “GW” przed “Faktem”

“Tele Tydzień” jest najchętniej czytanym tygodnikiem, wśród dzienników “Gazeta Wyborcza” wyprzedza “Fakt” - wynika z badania PBC General. Szczegóły w naszym raporcie.

W okresie od sierpnia 2010 roku do stycznia br. najpopularniejszym dziennikiem była “Gazeta Wyborcza” (Agora). Zanotowała ona czytelnictwo na poziomie 13,84 proc. minimalnie wyprzedzając tabloid “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 13,72 proc. respondentów. Dalej plasują się: bezpłatne “Metro” Agory (6,45 proc.) oraz “Super Express” (6,06 proc.) - wynika z ostatniej fali Polskich Badań Czytelnictwa.
 

 

Dzienniki ogólnopolskie procent respondentów
Gazeta Wyborcza 13,84%
Fakt 13,72%
Metro (dziennik bezpłatny) 6,45%
Super Express 6,06%
Rzeczpospolita 4,10%
Przegląd Sportowy 3,54%
Dziennik Gazeta Prawna 2,99%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) 2,25%
Gazeta Podatkowa 0,74%
Sport 0,71%
Puls Biznesu 0,27%
Parkiet Gazeta Giełdy 0,19%


Najchętniej czytamy tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce
– sięga po niego aż 34,07 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 19,08 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Z kolei najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który z wynikiem 8,77 proc. zajmuje piąte miejsce wśród tygodników. 

Tygodniki procent respondentów
Tele Tydzień 34,07%
Życie na Gorąco 19,08%
Chwila dla Ciebie 14,98%
Angora 11,60%
Newsweek 8,77%
Gala 8,18%
Auto Świat 7,24%
To i Owo 7,20%
Polityka 6,97%
Wprost 6,72%
Twoje Imperium 5,91%
Na Żywo 5,33%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 4,30%
Teleprogramy 4,12%
Gość Niedzielny 4,05%
Takie jest Życie 3,80%
Przekrój 3,40%
Super TV 3,36%
Rewia 3,31%
Motor 3,08%
Świat i Ludzie 2,38%
Tele Max 1,85%
Imperium TV 1,76%
Forum 1,46%
Bella Relaks 1,40%
Teraz (tygodnik bezpłatny) 1,15%
Tygodnik Siedlecki 0,67%
Przewodnik Katolicki 0,63%
Tygodnik Ostrołęcki 0,62%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,58%
Jarmark 0,56%
Panorama Leszczyńska 0,50%
City (tygodnik bezpłatny) 0,49%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,47%
Waseet (tygodnik bezpłatny) 0,37%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,24%
7 Dni (tygodnik bezpłatny) 0,11%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny) 0,05%


Wśród dwutygodników najchętniej czytane są: „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 17,33 proc., „Pani Domu” (też Edipresse), mająca czytelnictwo na poziomie 15,88 proc. oraz “Tina” (Wydawnictwo Bauer), po którą sięga 15,47 proc. osób. Zajmująca czwarte miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest z kolei liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories. 

Dwutygodniki procent respondentów
Przyjaciółka 17,33%
Pani Domu 15,88%
Tina 15,47%
Viva 10,69%
Z Życia Wzięte 9,48%
Party Życie Gwiazd 6,56%
Komputer Świat 6,39%
Tele Świat 5,81%
Świat Seriali 3,90%
Bravo 3,88%
Show Magazyn o Gwiazdach 3,81%
Sukcesy i Porażki 3,21%
Bravo Sport 2,66%
Bravo Girl 1,74%
TV 14 1,23%
Monitor Księgowego 0,52%


Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,79 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych, ze znaczną przewagą nad konkurencją, bo drugi tytuł luksusowy - „Avanti” ma czytelnictwo na poziomie proc. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska)  wynikiem 11,16 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a zamykające podium „Cztery Kąty” (Agora), które mają 9,17 proc. czytelnictwa - wśród miesięczników wnętrzarskich.  

Miesięczniki procent respondentów
Twój Styl 12,79%
Claudia 11,16%
Cztery Kąty 9,17%
Focus 8,90%
Poradnik Domowy 8,82%
Kobieta i Życie 7,90%
Murator 7,87%
Świat Kobiety 7,07%
Olivia 7,00%
Dobre Rady 6,77%
Mój Piękny Ogród 6,14%
National Geographic 6,08%
Avanti 5,88%
Auto Moto 5,08%
Działkowiec 5,05%
Glamour 4,50%
CKM 4,46%
Mamo To Ja 4,43%
Ładny Dom 4,18%
Pani 4,12%
Przyślij Przepis! 3,84%
Joy 3,54%
Moje Mieszkanie 3,41%
CD Action 3,40%
Cosmopolitan 3,39%
Dom & Wnętrze 3,26%
PC Format 3,24%
M jak mieszkanie 3,17%
Samo Zdrowie 3,16%
Moje Gotowanie 3,01%
Playboy 2,92%
Zdrowie 2,80%
Moda na Zdrowie 2,68%
Auto Motor i Sport 2,66%
Uroda 2,60%
Elle 2,56%
Zwierciadło 2,49%
Logo 2,34%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 2,26%
Dobre Wnętrze 2,25%
Twoje Dziecko 2,20%
Naj Magazyn 2,17%
Dziewczyna 2,13%
Kwietnik 2,09%
Kuchnia 2,08%
Magazyn Futbol 2,05%
Dziecko 2,05%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 2,03%
Auto Świat Poradnik 1,92%
Popcorn 1,88%
Chip 1,87%
Focus Historia 1,82%
Mój Piękny Dom 1,82%
Vita 1,81%
Twój Maluszek 1,71%
Film 1,68%
Świat Motocykli 1,66%
Charaktery 1,66%
Burda 1,64%
Men's Health 1,59%
TopGear 1,57%
Wróżka 1,57%
Majster 1,56%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) 1,55%
National. Geographic. Traveler 1,45%
Forbes 1,41%
Reader's Digest 1,37%
Twist 1,31%
Zbuduj Dom 1,27%
Na ścieżkach życia 1,18%
M jak Mama 1,15%
Tak Mieszkam 1,12%
InStyle 1,10%
21. wiek 0,93%
Sól i Pieprz 0,91%
Shape 0,90%
Przepis na Ogród 0,89%
Sukces 0,86%
Voyage 0,79%
Podróże 0,76%
Weranda 0,72%
Hot Moda & Shopping 0,70%
Play 0,54%
Fun Club 0,53%
Architektura-Murator 0,47%
Żagle 0,45%
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny 0,44%


Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się niezmiennie „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,38 proc. respondentów.

Miesięczniki procent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik 3,38%
Auto Świat 4x4 2,09%
Komputer Świat Gry 2,00%
Komputer Świat Ekspert 1,75%
Rodzice 1,73%
Elle Decoration 0,64%
Style i Charaktery 0,54%
Weranda Country 0,33%
Polska Wita 0,22%


 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2010 roku do stycznia 2011 roku na losowej próbie 24 272 ogólnopolskiej przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

* - Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Wasset” (sierpień: wrzesień 2010; próba 16 106), “7 Dni” (listopad 2010: styczeń 2011; próba 16 255), “Teraz Opole” (sierpień : grudzień 2010; próba 4091), “Film” (sierpień: grudzień 2010; próba 4091), “Naj Magazyn (sierpień: wrzesień 2010; próba 16 106), “Tak Mieszkam” (styczeń 2011; próba 20 181),

Dołącz do dyskusji: “Tele Tydzień” najchętniej czytany, “GW” przed “Faktem”

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lol
Fakt? Ten pudelek na papierze? Dajcie spokój...
0 0
odpowiedź
User
smyk
to chyba badania na zlecenie AGORA
0 0
odpowiedź
User
kicia
Gala jest bardzo nudna. Ktoś to jeszcze czyta?
0 0
odpowiedź