Świąteczne reklamowanie
W okresie przedświątecznym w znaczący sposób wzrasta w telewizji aktywność reklamowa niektórych kategorii produktów
Z badania TNS OBOP wynika, że w okresie przedświątecznym w znaczący sposób wzrasta w telewizji aktywność reklamowa niektórych kategorii produktów. Wśród typowo świątecznych reklamodawców prym wiodą producenci zabawek, perfum, wód toaletowych oraz sprzętów kuchennych i elektronicznych, czyli produktów, które tradycyjnie kupowane są jako prezenty świąteczne.
W okresie od 1 stycznia do 7 grudnia producenci zabawek wydali na reklamę telewizyjną prawie 18 milionów złotych, z czego 64% wydatków (prawie 11,5 mln zł) pochłonęły reklamy wyemitowane w ciągu ostatnich kilku tygodni (01.11-07.12.2002 r.). Podobna sytuacja miała miejsce w odniesieniu do producentów perfum i wód toaletowych. W sumie od początku roku do 7 grudnia na telewizyjną reklamę tych produktów wydano 16 mln zł, w tym 10 milionów (63% wydatków na reklamę telewizyjną w tej kategorii) kosztowały reklamy wyemitowane w okresie 01.11-07.12.2003 r.
W rankingu produktów, które szczególnie intensywnie były obecne w blokach reklamowych w okresie gorączki świątecznej, znalazły się również sprzęty gospodarstwa domowego. Na sprzęty kuchenne w analizowanym okresie wydano prawie 40% tegorocznych ogólnych wydatków reklamowych (1,4 mln zł w analizowanym okresie; 3,9 mln zł od stycznia o 7 grudnia), zaś na sprzęty elektroniczne przeznaczono 36% ogólnych wydatków (odpowiednio 11,4 mln zł - kilka ostatnich tygodni; 31,5 mln zł - cały rok).
Dołącz do dyskusji: Świąteczne reklamowanie