SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Super Express” zrównał się w sprzedaży z „Gazetą Wyborczą”, najbardziej w dół „Przegląd Sportowy”

We wrześniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Przegląd Sportowy”. Zyskała tylko „Gazeta Polska Codziennie”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) we wrześniu 2016 roku wyniosła 279 497 egz., czyli o 6,21 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 136 143 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 8,88 proc.

Podium uzupełnia „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 0,98 proc. do 136 119 egz. Jak wynika z analizy naszego portalu, przewaga średniej miesięcznej sprzedaży ogółem „Gazety Wyborczej” nad „Super Expressem” zmalała do najniższego poziomu w historii (do zaledwie 24 egz.).

 

Na kolejnym miejscu uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 4,31 proc. Dziennik ten we wrześniu br. sprzedawał się w liczbie 52 793 egz. Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 41 959 egz., po spadku o 2,69 proc.

Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 0,27 proc. i wyniosła 18 731 egz.

Największy spadek procentowy w zestawieniu - wynoszący 11,80 proc. - odnotował z kolei „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w analizowanym miesiącu wyniósł 27 900 egz. W zestawieniu tytuł ten był szósty.

 

We wrześniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Dziennik Gazeta Prawna”, który zyskał 8,13 proc.

Najwięcej w tym ujęciu też stracił „Przegląd Sportowy”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 18,74 proc. (co jest związane m.in. z tym, że w sierpniu rozgrywano igrzyska olimpijskie).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Super Express” zrównał się w sprzedaży z „Gazetą Wyborczą”, najbardziej w dół „Przegląd Sportowy”

28 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Opal
Narżnąłem na wyborczą
odpowiedź
User
Prawda
GW niestety nie nadaje sie do czytania, nie nadaje sie do niczego. Z roku na rok, z miesiąca na miesiac coraz gorsza. Niestrawna. Już nie do uratowania. Niestety, bo to mogła być ważna i potrzebna gazeta. A tak nie różni się od najgorszych spośród tych, których krytykuje.
odpowiedź
User
Demokracja się kłania
Widzę że mamy Przegląd Sportowy. A o sporcie wiem tyle że jest. I że nie jest czysty. Trudno skontaktować czy akurat ten czy tamten.
Więc nawiążę tradycyjnie: na kogo ty się Lis kreujesz? Z małolatów maskotki robisz a ze śmierci przedstawienie.
Rodzina równa się firma - tak to wygląda. Wiesz jak ja kibicuję? Obcięciem gaży. Szczęście za dużo ma zer a wysiłek za mało.
odpowiedź