SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Strategy Analytics: 8-proc. spadek sprzedaży komórek w II kw.

W II kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedano 273 miliony telefonów komórkowych.

To o 8 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (297 mln) - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics. Tempo spadku było jednak niższe niż w dwóch poprzednich kwartałach (14 i 11 proc.).

Między kwietniem a czerwcem liderem była fińska Nokia z liczbą 103,2 miliona sprzedanych komórek i 37,8 proc. udziału w rynku. Wyprzedziła ona kolejno firmy Samsung (52,3 mln, 19,2 proc.), LG Electronics (29,8 mln, 10,9 proc.), Motorola (14,8 mln, 5,4 proc.) oraz Sony Ericsson (13,8 mln, 5,1 proc.). Pozostali producenci sprzedali w II kwartale łącznie 59,1 miliona urządzeń, stanowiących 21,6 proc. rynku.

Jednocześnie firma Strategy Analitycs przedstawiła prognozę, według której w III kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedanych zostanie 290 milionów telefonów komórkowych - o 5 proc. mniej niż rok wcześniej w tym samym okresie.

Dołącz do dyskusji: Strategy Analytics: 8-proc. spadek sprzedaży komórek w II kw.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl