Sprzedaż tygodników opinii w 2011: liderem “Gość Niedzielny”
W trzech kwartałach 2011 r. liderem sprzedaży w segmencie tygodników opinii był “Gość Niedzielny” przed “Polityką” i nowym tygodnikiem “Uważam Rze”. Największy wzrost zanotowała “Gazeta Polska”, na przeciwnym biegunie znalazł się “Przekrój”.
Sprzedaż ogółem “Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w okresie od stycznia do września br. wyniosła 141 817 egz., czyli 0,16 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Dzięki temu tytuł awansował z miejsca drugiego.
Na pozycję drugą z pozycji lidera spadła zaś “Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy), której wynik zmalał o 6,23 proc. do 134 515 egz.
Podium zamyka wprowadzony na rynek w lutym br. tygodnik “Uważam Rze” (Presspublica), którego sprzedaż ogółem w trzech pierwszych kwartałach br. wyniosła 133 478 egz.
>>> “Uważam Rze” liderem sprzedaży, a “Przekrój” liderem... spadku
Rok wcześniej trzeci był “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który spadł teraz na miejsce czwarte, a jego wynik to 104 728 egz. (spadek o 7,35 proc.).
Największy wzrost odnotowała znajdująca się na pozycji szóstej “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Jej sprzedaż ogółem poszła do góry aż o 59,19 proc. i wyniosła 71 870 egz.
Na największym minusie pierwsze dziewięć miesięcy br. zakończył “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój). Zanotował on spadek o 15,68 proc. do 34 471 egz., ale utrzymał się na miejscu siódmym.
ZKDP | styczeń – wrzesień | |||||
2011 | 2010 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 202 501 | 142 153 | 141 817 | 201 533 | 141 833 | 141 593 |
Polityka | 190 309 | 134 515 | 134 515 | 197 473 | 143 447 | 143 446 |
Uważam Rze | 276 611 | 133 611 | 133 478 | - | - | - |
Newsweek | 175 775 | 113 914 | 104 728 | 184 591 | 119 380 | 113 037 |
Wprost | 178 786 | 117 716 | 96 189 | 169 569 | 95 490 | 82 174 |
Gazeta Polska | 137 649 | 73 068 | 71 870 | 80 581 | 45 548 | 45 148 |
Przekrój | 76 372 | 40 280 | 34 471 | 85 328 | 46 862 | 40 881 |
Przegląd | 60 999 | 22 133 | 22 133 | 67 844 | 23 301 | 23 301 |
Tygodnik Powszechny | 39 130 | 21 767 | 17 147 | 39 698 | 22 542 | 17 990 |
Przewodnik Katolicki | 40 046 | 26 534 | 3 304 | 39 134 | 27 708 | 3 513 |
Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej liderem był “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa Druk Mirosław Kuliś), którego sprzedaż ogółem wzrosła o 0,47 proc. do 365 384 egz.
ZKDP | styczeń – wrzesień | |||||
2011 | 2010 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Forum | 30 289 | 16 632 | 16 632 | 31 084 | 17 941 | 17 941 |
Tygodnik Angora | 529 399 | 365 384 | 365 384 | 506 367 | 363 673 | 363 673 |
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż tygodników opinii w 2011: liderem “Gość Niedzielny”