SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gość Niedzielny” liderem sprzedaży w maju. Sprzedaż „Wprost” spadła do 13 tys. egz.

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w maju br. był „Gość Niedzielny”. Prawie wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a na ich czele znalazł się „Wprost”. Jako jedyny zyskał „Tygodnik Powszechny” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w maju 2019 roku wyniosła 104 990 egz. Było to o 3,03 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 0,53 proc. do 93 776 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w maju br. wyniosła 73 888 egz., po spadku o 12,42 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 37 289 egz., po spadku o 10,81 proc.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 8,12 proc. do 31 374 egz.

Jedyny wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w maju br. osiągnął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), którego wynik zwiększył się o 11,21 proc. do 27 782 egz. Tytuł ten w zestawieniu był szósty.

Z kolei największy w zestawieniu spadek zanotował „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wynik zmniejszył się o 32,77 proc. do 13 155 egz.  Magazyn spadł z miejsca ósmego na dziewiąte.

W maju br. w porównaniu do kwietnia br. jedyny wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnęła „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zwiększył się o 2,54 proc.

Największy spadek, wynoszący 11,90 proc., zanotował tutaj „Gość Niedzielny”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: „Gość Niedzielny” liderem sprzedaży w maju. Sprzedaż „Wprost” spadła do 13 tys. egz.

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
LG
Już nie "Wprost", tylko "Wdół"
odpowiedź
User
Andrew
Wprost z 13 tys. zakwalifikował się do zamknięcia :)
odpowiedź
User
gastarbaiter
Pamiętam stare wprost. Teraz to jakieś lewackie popłuczyny.
odpowiedź