„Polityka” liderem tygodników opinii. Największy wzrost zanotował „Tygodnik Powszechny”
Nowym liderem średniego rozpowszechniania płatnego wśród tygodników opinii w czerwcu br. została „Polityka”, która wyprzedziła „Gościa Niedzielnego”. Największy wzrost zanotował „Tygodnik Powszechny”, a najwięcej straciło „Do Rzeczy” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Nowym liderem sprzedaży w segmencie tygodników opinii została „Polityka” (Polityka), która awansowała z miejsca drugiego. Jej średnie rozpowszechnianie płatne razem w czerwcu 2020 roku wyniosło 92 390 egz. Było to o 0,48 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Na drugie miejsce spadł „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnie rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 89 739 egz., po spadku o 15,69 proc. - drugim największym w zestawieniu. Katolicki tygodnik w znacznym stopniu dystrybuowany jest podczas mszy świętych, które w poprzedzających miesiącach z powodu pandemii COVID-19 mogły się odbywać przy ograniczonej liczbie wiernych.
Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik w czerwcu br. zwiększył się o 12,76 proc. do 78 578 egz.
Dalej uplasowały się: „Sieci” (38 144 egz.; w dół o 2,92 proc.), „Tygodnik Powszechny” (30 094 egz.; wzrost o 17,21 proc. - największy w zestawieniu), „Tygodnik do Rzeczy” (27 818 egz.; spadek o 31,24 proc. - największy w zestawieniu), „Gazeta Polska” (22 925 egz.; + 9,29 proc.) oraz „Przegląd” (14 161 egz.; - 5,53 proc.).
Wynik tytułu z przedrukami „Tygodnik Angora” wyniósł 209 433 egz. (w dół o 4,87 proc.).
Firma PMPG Polskie Media pod koniec marca poinformowała o zamknięciu drukowanej wersji „Wprost”. Uzasadniła, że pandemia koronawirusa mocno ogranicza obecnie dystrybucję pisma, uniemożliwi organizację eventów opartych na jego marce, natomiast już po jej przeminięciu odrobienie strat i utraconych relacji biznesowych potrwałoby miesiące.
Dołącz do dyskusji: „Polityka” liderem tygodników opinii. Największy wzrost zanotował „Tygodnik Powszechny”