Sprzedaż pism młodzieżowych spadła w ciągu roku o 55 proc.
W listopadzie 2015 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Fun Club”. Liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w listopadzie 2015 roku wyniosła 36 155 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2014 roku pismo to zanotowało spadek, wynoszący 51,71 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął magazyn „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 60,34 proc. do poziomu 18 854 egz.
Na ostatnią lokatę podium (z miejsca czwartego) awansował, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Twist”. Jego wynik zmalał jednak o 48,48 proc. do 16 225 egz.
Natomiast na czwarte miejsce spadł miesięcznik „Bravo Girl” (Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmalała w ciągu roku o 59,03 proc. i wyniosła 14 806 egz.
Warto dodać, że wszystkie tytuły w tym segmencie w listopadzie 2015 roku sprzedały się w liczbie 86 040 egz., o 54,73 proc. mniej, niż w listopadzie 2014 roku.
ZKDP |
listopad |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Bravo |
102 428 |
36 155 |
36 155 |
149 966 |
74 863 |
74 863 |
Fun Club |
64 987 |
18 854 |
18 854 |
89 941 |
47 545 |
47 545 |
Twist |
59 997 |
16 225 |
16 225 |
74 953 |
31 494 |
31 494 |
Bravo Girl |
55 000 |
14 806 |
14 806 |
74 950 |
36 142 |
36 142 |
W listopadzie ub.r. w porównaniu do października ub.r. prawie wszystkie pisma młodzieżowe odnotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej w tym ujęciu straciło „Bravo” - było to 10,61 proc.
Jedyny wzrost, wynoszący 12,09 proc., odnotował „Fun Club”.
ZKDP |
2015 |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
listopad |
październik |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Bravo |
102 428 |
36 155 |
36 155 |
114 915 |
40 447 |
40 447 |
Fun Club |
64 987 |
18 854 |
18 854 |
74 987 |
16 821 |
16 821 |
Twist |
59 997 |
16 225 |
16 225 |
69 990 |
17 493 |
17 493 |
Bravo Girl |
55 000 |
14 806 |
14 806 |
54 996 |
14 657 |
14 657 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż pism młodzieżowych spadła w ciągu roku o 55 proc.
No i gdzie MinistrantBoy i PentChurch?