Sprzedaż gazet regionalnych w I półroczu 2009 r. - który tytułstracił najmniej?
W I półroczu 2009 r. - w porównaniu do analogicznego miesiąca rokwcześniej - spadła sprzedaż większości największych gazetregionalnych. Na pozycje lidera utrzymał się "Polska DziennikZachodni". Raport portalu Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży ogółem* wśród dzienników regionalnych został"Polska Dziennik Zachodni" (Polskapresse) ześrednią 80 314 egz. (rok wcześniej 84 182 egz.) - wynika zczerwcowych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Drugie miejsce zajęła "Gazeta Pomorska" (MediaRegionalne) - 79 732 egz. (rok wcześniej 83 515 egz.) a na trzecimuplasował się "Express Ilustrowany" (Polskapresse)- 52 186 egz. (spadek sprzedaży o 2 proc.).
Tytuł | Styczeń-czerwiec | |||
2009 | 2008 | |||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Polska DziennikZachodni | 108238 | 80 314 | 108438 | 84 182 |
GazetaPomorska | 89 971 | 79 732 | 95 329 | 83 515 |
ExpressIlustrowany | 65 276 | 52 186 | 66 166 | 53 119 |
Polska GłosWielkopolski | 68 899 | 50 323 | 71 786 | 52 466 |
Polska DziennikBałtycki | 60 480 | 47 485 | 65 685 | 51 083 |
Polska DziennikŁódzki | 60 706 | 44 702 | 66 197 | 48 484 |
Głos-DziennikPomorza | 57 700 | 44 551 | 53 832 | 40 344 |
GazetaLubuska | 54 438 | 43 824 | 57 038 | 45 182 |
DziennikPolski | 63 314 | 43 483 | 62 588 | 43 516 |
EchoDnia | 47 149 | 35 761 | 48 545 | 36 778 |
Gazeta CodziennaNowiny | 42 375 | 31 667 | 39 775 | 29 372 |
Polska GazetaWrocławska | 45 979 | 31 473 | 54 650 | 34 743 |
Polska GazetaKrakowska | 42 064 | 28 942 | 47 509 | 31 103 |
Nowa TrybunaOpolska | 37 300 | 28 595 | 40 244 | 29 342 |
Gazeta OlsztyńskaDziennik Elbląski | 38 400 | 28 249 | 41 165 | 30 517 |
*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie -taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W niektórychmediach przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianiepłatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedażw ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedażyegzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przezwydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. wsamolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych wzamian za towary lub usługi.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż gazet regionalnych w I półroczu 2009 r. - który tytułstracił najmniej?