„Spring into” - Polska reklamuje za granicą, jak się zmieniła
Pod hasłem „Polska. Spring into” ruszyła rządowa kampania podkreślająca zmiany, które nastąpiły w naszym kraju od 1989 roku. Akcja - przygotowana na zlecenie MSZ przez firmy Saatchi&Saatchi, Profile i FleishmanHillard - będzie prowadzona w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Belgii i Szwecji.
Kampania pod hasłem „Polska. Spring into” ma pokazać skalę przemian, które nastąpiły w naszym kraju w ciągu ostatnich 25 lat, oraz przekonywać, że polska energia napędza do pozytywnych zmian. Okazją do akcji są trzy rocznice: 25-lecie odzyskania wolności, 15-lecie przystąpienia do NATO i 10-lecie wejścia do Unii Europejskiej.
Przypomnijmy, że w Polsce 10-lecie wejścia do Unii promował spot z hasłem „10 lat świetlnych” i piosenką „Hey Jude” (zobacz szczegóły).
Akcja za granicą na razie zaczęła się w Wielkiej Brytanii: w Londynie pojawiło się 150 plakatów zapowiadających spot, który od początku czerwca będzie emitowany w BBC, CNN, Eurosporcie i Sky News. Ponadto kampania będzie prowadzona w Niemczech, Belgii i Szwecji. Oprócz spotu i plakatów obejmie aktywności w mediach społecznościowych (m.in. konkursy). Wszystkie działania potrwają do końca listopada br.
Kreacją kampanii i produkcją spotu zajęła się agencja Saatchi&Saatchi (wybrana w konkursue), a za działania w social media odpowiada konsorcjum agencji Profile i FleishmanHillard (wyłonione w przetargu).
Akcję koordynuje Ministerstwo Spraw Zagranicznych. Jej budżet wynosi 8,4 mln zł. MSZ podkreśla, że środki te to przede wszystkim pieniądze unijne zaoszczędzone podczas polskiej prezydencji w Radzie UE, a większość zostanie wydana na zakup czasu reklamowego w zagranicznych stacjach telewizyjnych.
Dołącz do dyskusji: „Spring into” - Polska reklamuje za granicą, jak się zmieniła