Spore zainteresowanie Wieczorem Wyborczym
Wybory prezydenckie w TVP i TVN oglądało łącznie prawie 8 mln widzów.
Według danych AGB Nielsen Media Research 9 października 2005 r. podczas emisji "Wieczoru Wyborczego" o 19.55, TVP 1 przyciągnęła 5,2 mln widzów, co stanowiło 33,1 % widowni obecnej w tym czasie przed telewizorami, natomiast TVN - 2,7 mln widzów (udział stacji wyniósł 16,0%).
Wśród rankingu najchętniej oglądanych programów tego dnia "Wieczór Wyborczy" w TVP 1 znalazł się na trzecim miejscu, zaraz po "Wiadomościach"(TVP 1) z oglądalnością 6,3 mln i serialu "Na dobre i na złe"(TVP 2) z oglądalnością 6 mln widzów.
Są to bardzo wysokie wyniki w porównaniu do oglądalności "Wieczoru Wyborczego" sprzed dwóch tygodni dotyczącego wyborów do Sejmu i Senatu. TVP 1 oglądało wówczas 4 mln widzów (udział stacji 26,7%), TVN - 1,7 mln widzów (udział stacji 11,7%) - komentuje AGB Nielsen Media Research.
"Wieczór Wyborczy" z 9 października 2005 r. w TVP 1 przyciągnął głownie przed telewizory mężczyzn, a także widzów powyżej 45 roku życia. Większość z nich pochodzi z małych miasteczek. Ponadto większość widzów posiada wykształcenie wyższe. Natomiast "Wieczór Wyborczy" w TVN przyciągnął przed telewizory głównie kobiety. Widzowie w przeważającej części znajdują się w przedziałach grupowych 25 - 29 i powyżej 40 roku życia, pochodzą ze średnich i dużych miast, posiadają wykształceni średnie i wyższe.
Channel | Date | Start time | End time | AMR | SHR % |
TVP1 | 09-10-2005 | 19:55:56 | 21:58:07 | 5 223 156 | 33,11% |
TVP1 | 09-10-2005 | 23:34:10 | 24:13:31 | 1 125 866 | 27,43% |
TVN | 09-10-2005 | 19:49:54 | 20:45:51 | 2 661 631 | 15,96% |
TVP1 | 25-09-2005 | 19:54:52 | 22:53:10 | 4 002 688 | 26,75% |
TVP1 | 25-09-2005 | 23:23:12 | 24:56:06 | 1 149 401 | 27,04% |
TVN | 25-09-2005 | 19:50:05 | 23:11:14 | 1 695 413 | 11,69% |
TVN | 25-09-2005 | 24:19:39 | 24:35:40 | 317 563 | 9,76% |
Dołącz do dyskusji: Spore zainteresowanie Wieczorem Wyborczym