SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spada czytelnictwo tygodników i dwutygodników

Najchętniej czytanym tygodnikiem w Polsce pozostaje „Tele Tydzień”, ale żaden tytuł z czołowej dziesiątki nie zanotował ostatnio wzrostu wskaźnika czytelnictwa. Natomiast wśród dwutygodników “Pani Domu” wyprzedziła “Przyjaciółkę”, ale obie także straciły czytelników.

Jak pokazują wyniki badania PBC General opracowane przez Wirtualnemedia.pl, w okresie od listopada 2011 roku do kwietnia 2012 roku po “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 31,15 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,44 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 16,86 proc. respondentów (spadek o 1,75 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow. Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,92 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,69 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,54 proc. pytanych, co dało pismu spadek o 0,07 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 8,17 proc. czytelników, mniej o 0,72 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Kolejny wśród tygodników opinii jest “Wprost” (AWR Wprost), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 7,59 proc. do 6,28 proc. Tytuł ten spadł z miejsca szóstego na siódme. Na pozycji ósmej uplasowała się natomiast „Polityka” („Polityka” Spółdzielnia Pracy), której wynik zmalał z 6,99 proc. do 5,91 proc.

Wirtualnemedia.plListopad 2011 – kwiecień 2012Listopad 2010 – kwiecień 2011
PBC
TytułProcent respondentów
Tele Tydzień31,15%33,59%
Życie na Gorąco16,86%18,61%
Chwila dla Ciebie13,92%14,69%
Angora11,54%11,61%
Newsweek8,17%8,89%
Auto Świat6,38%7,05%
Wprost6,28%7,59%
Polityka5,91%6,99%
Twoje Imperium5,01%5,62%
To i Owo4,47%6,99%
Na Żywo4,46%5,02%
Takie jest Życie3,85%3,53%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV3,81%3,98%
Gość Niedzielny3,70%4,02%
Teleprogramy3,51%4,13%
Rewia3,05%3,21%
Super TV2,95%3,24%
Uważam Rze inaczej pisane2,94%-
Motor2,83%3,05%
Przekrój2,80%3,30%
Świat i Ludzie2,13%2,31%
Imperium TV1,53%1,64%
Tele Max1,46%1,71%
Bella Relaks1,44%1,29%
Forum1,21%1,58%
Teraz (tygodnik bezpłatny)1,16%1,32%
Tygodnik Siedlecki0,73%0,72%
Tygodnik Ostrołęcki0,72%0,61%
Gazeta Regionalna0,66%-
Przewodnik Katolicki0,55%0,65%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,51%0,52%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,46%0,51%
Panorama Leszczyńska0,37%0,40%
Jarmark0,34%0,59%
City (tygodnik bezpłatny)0,24%0,53%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,22%0,27%


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od listopada ub.r. do kwietnia br., czyli poradnikową “Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 15,42 proc. respondentów, czyli o 0,37 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Pozwoliło jej to jednak awansować z miejsca drugiego na pierwsze.

Wydawana także przez Edipresse “Przyjaciółka” spadła z pozycji pierwszej na drugą, notując spadek czytelnictwa z 16,89 proc. do 15,03 proc. Na podium znalazła się jeszcze “Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo zmalało o 0,42 pkt. proc. i wyniosło 14,47 proc.

Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo spadło o 0,40 pkt. proc. do 10,49 proc.

Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska), która dwutygodnikiem jest dopiero od połowy kwietnia ub.r. zajęła miejsce piątą lokatę, a czytało ją 9,45 proc. respondentów.

Wirtualnemedia.plListopad 2011 – kwiecień 2012Październik 2010 - marzec 2011
PBC
TytułProcent respondentów
Pani Domu15,42%15,79%
Przyjaciółka15,03%16,89%
Tina14,47%14,89%
Viva10,49%10,89%
Gala9,45%-
Z Życia Wzięte8,55%8,94%
Party Życie Gwiazd7,02%6,78%
Komputer Świat5,55%5,91%
Tele Świat5,45%5,71%
Show Magazyn o Gwiazdach4,17%4,16%
Takie jest Życie3,76%-
Świat Seriali3,58%3,81%
Sukcesy i Porażki3,07%3,27%
Bravo2,86%3,47%
Bravo Sport2,18%2,47%
Relaks (do 12.2011 Bella Relaks)1,75%-
Flesz Gwiazdy & Styl1,64%-
TV 141,10%1,39%
Monitor Księgowego0,40%0,57%

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2010 roku do kwietnia 2011 roku na losowej próbie 24 325 przypadków i w okresie od listopada 2011 roku do kwietnia 2012 roku na losowej próbie 24 209 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: Spada czytelnictwo tygodników i dwutygodników

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jerzy
A co z GAZETĄ POLSKĄ chyba celowo zapomniano co?
odpowiedź
User
daniel
a gdzie Gazeta Polska
odpowiedź
User
Medioznaffca
Ja się nie dziwię, że w zestawieniu nie ma GP. Bo to taki trochę wstyd przyznawać się do czytania tegoż.
odpowiedź