Spada czytelnictwo tygodników i dwutygodników
Najchętniej czytanym tygodnikiem w Polsce pozostaje „Tele Tydzień”, ale żaden tytuł z czołowej dziesiątki nie zanotował ostatnio wzrostu wskaźnika czytelnictwa. Natomiast wśród dwutygodników “Pani Domu” wyprzedziła “Przyjaciółkę”, ale obie także straciły czytelników.
Jak pokazują wyniki badania PBC General opracowane przez Wirtualnemedia.pl, w okresie od listopada 2011 roku do kwietnia 2012 roku po “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 31,15 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,44 pkt. proc.
Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 16,86 proc. respondentów (spadek o 1,75 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow. Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,92 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,69 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,54 proc. pytanych, co dało pismu spadek o 0,07 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 8,17 proc. czytelników, mniej o 0,72 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Kolejny wśród tygodników opinii jest “Wprost” (AWR Wprost), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 7,59 proc. do 6,28 proc. Tytuł ten spadł z miejsca szóstego na siódme. Na pozycji ósmej uplasowała się natomiast „Polityka” („Polityka” Spółdzielnia Pracy), której wynik zmalał z 6,99 proc. do 5,91 proc.
Wirtualnemedia.pl | Listopad 2011 – kwiecień 2012 | Listopad 2010 – kwiecień 2011 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 31,15% | 33,59% |
Życie na Gorąco | 16,86% | 18,61% |
Chwila dla Ciebie | 13,92% | 14,69% |
Angora | 11,54% | 11,61% |
Newsweek | 8,17% | 8,89% |
Auto Świat | 6,38% | 7,05% |
Wprost | 6,28% | 7,59% |
Polityka | 5,91% | 6,99% |
Twoje Imperium | 5,01% | 5,62% |
To i Owo | 4,47% | 6,99% |
Na Żywo | 4,46% | 5,02% |
Takie jest Życie | 3,85% | 3,53% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,81% | 3,98% |
Gość Niedzielny | 3,70% | 4,02% |
Teleprogramy | 3,51% | 4,13% |
Rewia | 3,05% | 3,21% |
Super TV | 2,95% | 3,24% |
Uważam Rze inaczej pisane | 2,94% | - |
Motor | 2,83% | 3,05% |
Przekrój | 2,80% | 3,30% |
Świat i Ludzie | 2,13% | 2,31% |
Imperium TV | 1,53% | 1,64% |
Tele Max | 1,46% | 1,71% |
Bella Relaks | 1,44% | 1,29% |
Forum | 1,21% | 1,58% |
Teraz (tygodnik bezpłatny) | 1,16% | 1,32% |
Tygodnik Siedlecki | 0,73% | 0,72% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,72% | 0,61% |
Gazeta Regionalna | 0,66% | - |
Przewodnik Katolicki | 0,55% | 0,65% |
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) | 0,51% | 0,52% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,46% | 0,51% |
Panorama Leszczyńska | 0,37% | 0,40% |
Jarmark | 0,34% | 0,59% |
City (tygodnik bezpłatny) | 0,24% | 0,53% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,22% | 0,27% |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od listopada ub.r. do kwietnia br., czyli poradnikową “Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 15,42 proc. respondentów, czyli o 0,37 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Pozwoliło jej to jednak awansować z miejsca drugiego na pierwsze.
Wydawana także przez Edipresse “Przyjaciółka” spadła z pozycji pierwszej na drugą, notując spadek czytelnictwa z 16,89 proc. do 15,03 proc. Na podium znalazła się jeszcze “Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo zmalało o 0,42 pkt. proc. i wyniosło 14,47 proc.
Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo spadło o 0,40 pkt. proc. do 10,49 proc.
Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska), która dwutygodnikiem jest dopiero od połowy kwietnia ub.r. zajęła miejsce piątą lokatę, a czytało ją 9,45 proc. respondentów.
Wirtualnemedia.pl | Listopad 2011 – kwiecień 2012 | Październik 2010 - marzec 2011 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Pani Domu | 15,42% | 15,79% |
Przyjaciółka | 15,03% | 16,89% |
Tina | 14,47% | 14,89% |
Viva | 10,49% | 10,89% |
Gala | 9,45% | - |
Z Życia Wzięte | 8,55% | 8,94% |
Party Życie Gwiazd | 7,02% | 6,78% |
Komputer Świat | 5,55% | 5,91% |
Tele Świat | 5,45% | 5,71% |
Show Magazyn o Gwiazdach | 4,17% | 4,16% |
Takie jest Życie | 3,76% | - |
Świat Seriali | 3,58% | 3,81% |
Sukcesy i Porażki | 3,07% | 3,27% |
Bravo | 2,86% | 3,47% |
Bravo Sport | 2,18% | 2,47% |
Relaks (do 12.2011 Bella Relaks) | 1,75% | - |
Flesz Gwiazdy & Styl | 1,64% | - |
TV 14 | 1,10% | 1,39% |
Monitor Księgowego | 0,40% | 0,57% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2010 roku do kwietnia 2011 roku na losowej próbie 24 325 przypadków i w okresie od listopada 2011 roku do kwietnia 2012 roku na losowej próbie 24 209 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Dołącz do dyskusji: Spada czytelnictwo tygodników i dwutygodników