„Fakt” umacnia się na pozycji najchętniej czytanego dziennika. „Gazeta Wyborcza” traci
Najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce pozostaje „Fakt”, który zwiększa przewagę nad „Gazetą Wyborczą” - wynika z badania PBC General za okres od marca do sierpnia 2014 roku, zrealizowanego na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa.
Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od marca do sierpnia 2014 roku sięgało 12,72 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,79 proc. Oznacza to największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 0,93 pkt. proc.
Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa zmalał w ciągu roku o 1,85 pkt. proc. do 8,97 proc. Jednocześnie był to największy spadek w rankingu.
Na trzeciej pozycji znalazł się „Super Express” (Murator), który w analizowanym okresie czytany był przez 4,92 proc. osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego wynik zmniejszył się o 0,20 pkt. proc.
Tuż za podium uplasował się dziennik „Metro” (Agora), którego wynik czytelnictwa zmalał o 1 pkt. proc. do poziomu 3,19 proc.
Wiek: 15-75 lat | marzec 2014 : sierpień 2014 | marzec 2013 : sierpień 2013 |
Tytuł | procent respondentów | |
Fakt | 12,72% | 11,79% |
Gazeta Wyborcza | 8,97% | 10,82% |
Super Express | 4,92% | 5,12% |
Metro | 3,19% | 4,19% |
Przegląd Sportowy | 3,13% | 3,70% |
Rzeczpospolita | 2,14% | 2,79% |
Dziennik Gazeta Prawna | 1,69% | 1,91% |
Nasze Miasto | 1,32% | 1,26% |
Gazeta Podatkowa | 0,55% | 0,66% |
Sport | 0,51% | 0,57% |
Puls Biznesu | 0,21% | 0,38% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 0,09% | 0,20% |
PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).
W tej grupie siedem z dwunastu dzienników miało większe wskaźniki czytelnictwa, niż wśród osób w wieku 15-75 lat, jeden tytuł zanotował taki sam wynik, a pozostałe pięć odnotowało niższe wskaźniki. Większym czytelnictwem w grupie komercyjnej niż w ogólnej cieszyły się „Gazeta Wyborcza”, „Metro”, „Przegląd Sportowy”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Gazeta Podatkowa”, „Puls Biznesu” i „Parkiet”, takim samym - „Nasze Miasto”, a niższym - „Fakt”, „Super Express”, „Rzeczpospolita” i „Sport”.
Wiek: 16-59 lat | marzec 2014 : sierpień 2014 |
Tytuł | procent respondentów |
Fakt | 11,64% |
Gazeta Wyborcza | 9,22% |
Super Express | 4,57% |
Metro | 3,44% |
Przegląd Sportowy | 3,40% |
Rzeczpospolita | 2,12% |
Dziennik Gazeta Prawna | 1,82% |
Nasze Miasto | 1,32% |
Gazeta Podatkowa | 0,60% |
Sport | 0,39% |
Puls Biznesu | 0,23% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 0,10% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od marca 2013 do sierpnia 2013 roku na losowej próbie 20 237 przypadków i w okresie od marca 2014 do sierpnia 2014 roku na losowej próbie 21 005 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 16 665 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Dołącz do dyskusji: „Fakt” umacnia się na pozycji najchętniej czytanego dziennika. „Gazeta Wyborcza” traci
co za piękny dzień. GW umiera:))))