Snapchat będzie rozpoznawał obiekty na zdjęciach i dobierał do nich reklamy
Serwis Snapchat przygotowuje system, który pozwoli rozpoznać konkretne przedmioty i obiekty na zdjęciach użytkowników. Dzięki temu reklamodawcy będą mogli dokładniej personalizować reklamy dostarczane na platformie.
Informacje na temat planów Snapchata zostały ujawnione na podstawie dokumentów z amerykańskiego urzędu patentowego. Wynika z nich, że już w ub.r. Snapchat zgłosił do opatentowania projekt nowej aplikacji pozwalającej na rozpoznawaniu konkretnych obiektów widocznych na zdjęciach publikowanych przez użytkowników serwisu.
Nowy system ma w założeniach pełnić podwójną rolę. Po pierwsze umożliwi użytkownikom dodawanie do zdjęć graficznych elementów, które platforma zasugeruje internaucie na podstawie analizy jego fotografii.
Druga funkcja aplikacji jest kierowana do reklamodawców. Według opisu zamieszczonego w dokumentacji patentu rozpoznanie konkretnego obiektu pozwoli firmom na kierowanie do użytkownika reklam, które będą związane ze zdjęciem.
Jeśli na przykład fotografia będzie wskazywała, że użytkownik znajduje się w restauracji aplikacja może zareklamować mu konkretne danie lub inny lokal, z kolei zdjęcie kubka z kawą pozwoli na opublikowanie reklamy promującej określony gatunek czy markę kawy.
Snapchat przekonuje, że takie rozwiązanie będzie dla reklamodawców atrakcyjne, bowiem pozwoli im na bardziej precyzyjne adresowanie przekazu do odbiorców. Na razie nie ma żadnych informacji o tym, czy i kiedy Snapchat zamierza zastosować opatentowane rozwiązanie.
W maju br. Snapchat pozyskał od inwestorów 1,8 mld dol., obecnie jest wyceniany na 18 mld dol.
Dołącz do dyskusji: Snapchat będzie rozpoznawał obiekty na zdjęciach i dobierał do nich reklamy