Serwisy społecznościowe i blogi popularniejsze od poczty e-mail
"Społeczności członkowskie", uwzględniające serwisy społecznościowe i blogi, wyprzedziły pocztę e-mail i stały się czwartą najpopularniejszą internetową kategorią.
Z najnowszego raportu firmy badawczej Nielsen pt. "Global Faces and Networked Places" wynika, że kategoria ta rozwija się obecnie dwa razy szybciej niż trzy najpopularniejsze - wyszukiwarki, portale i oprogramowanie PC.
Dane Nielsena pokazują, że Facebook - najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie - jest każdego miesiąca odwiedzany przez 3 na 10 internautów z dziewięciu monitorowanych przez firmę rynków (Australia, Brazylia, Francja, Hiszpania, Niemcy, Szwajcaria, USA, Wielka Brytania i Włochy). Z kolei 1 na każde 11 minut spędzanych online przypada na portale społecznościowe i blogi.
Biorąc pod uwagę wszystkie ww. rynki, w grudniu ubiegłego roku "społeczności członkowskie" odwiedziło 66,8 procenta internautów. Najwyższy wskaźnik odnotowano w Brazylii (80 procent), a następnie w Hiszpanii (75 procent), Włoszech (73 procent), Japonii (70 procent), Wielkiej Brytanii (69 procent), USA i Francji (po 67 procent), Australii (59 procent) oraz Niemczech i Szwajcarii (po 51 procent).
Dla porównania, z wyszukiwarek internetowych korzystało wówczas 85,9 procenta, z portali 85,2 procenta, ze stron producentów oprogramowania PC 73,4 procenta, a z poczty e-mail 65,1 procenta ogółu internautów.
Wspomniany Facebook jest liderem na rynku serwisów społecznościowych w Australii, Hiszpanii, Szwajcarii, Francji, Wielkiej Brytanii oraz we Włoszech. Za to Amerykanie najczęściej odwiedzają MySpace, Japończycy lokalny Mixi, a Brazylijczycy należący do Google Orkut.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Serwisy społecznościowe i blogi popularniejsze od poczty e-mail