„Wednesday” bije rekord popularności Netfliksa
Netflix oficjalnie potwierdził, że serial „Wednesday”, czyli detektywistyczna i paranormalna opowieść o Wednesday Addams uczącej się w Akademii Nevermore, zadebiutował na pierwszym miejscu seriali anglojęzycznych z rekordową liczbą 341,23 mln godzin oglądania.
Serial obejrzano w 50 mln gospodarstw domowych (341 mln godzin oglądania podzielone przez 6,8 godziny). Został rekordzistą pod względem czasu odtwarzania w jednym tygodniu w kategorii seriali anglojęzycznych na Netflix. Tytułową rolę zagrała w nim Jenna Ortega. Historia ze świetną obsadą, której reżyserem i producentem wykonawczym jest Tim Burton, a twórcami i showrunnerami są Al Gough i Miles Millar, zajęła pierwsze miejsce na listach w 83 krajach — razem z serialem „Stranger Things 4”.
Niemiecki serial „1899” utrzymał się na drugim miejscu z 87,89 mln godzin oglądania. Z kolei piąty sezon „The Crown” odnotował 42,36 mln godzin oglądania.
Ten inspirowany prawdziwymi wydarzeniami dramat fabularny trafił na listy Top 10 w 74 krajach.
Trzeci i ostatni sezon „Już nie żyjesz” odnotował 33,33 mln godzin oglądania, a pierwszy sezon trafił na listę z 11,94 mln godzin oglądania. Fani nadal chętnie oglądali pierwszy (15,01 mln godzin oglądania), trzeci (12,26 mln godzin oglądania) i czwarty sezon (21,6 mln godzin oglądania) „Turbulencji”. Serial dokumentalny „Pepsi, gdzie mój odrzutowiec?” zadebiutował na liście z 14,16 mln godzin oglądania.
Filmy anglojęzyczne
W drugim tygodniu od premiery film fantasy dla całej rodziny „Kraina Snów” przesunął się na pierwsze miejsce na liście filmów anglojęzycznych z 45,43 mln godzin oglądania. W ciągu zaledwie 10 dni obejrzano go w prawie 40 mln gospodarstw domowych (79 mln godzin oglądania podzielone przez 2 godziny). Jason Momoa i Marlow Barkley razem z ukochaną świnką wyruszyli w magiczną podróż, a ich film pojawił się na listach Top 10 w 93 krajach.
„Dziennik Noel” z Justinem Hartley’em (36,27 mln godzin oglądania), „Niezapomniane święta” z Lindsay Lohan i Chordem Overstreetem (14,98 mln godzin oglądania), „Święta z Tobą”, w którym główne role zagrali Freddie Prinze Jr i Aimee Garcia (13,8 mln godzin oglądania), oraz „Święta na Jemiołowej Farmie” (13,47 mln godzin oglądania) wprowadziły fanów w świąteczny nastrój. Oparty na prawdziwej historii syryjskich sióstr, które zagrały Nathalie Issa (Yusra Mardini) i Manal Issa (Sara Mardini), film „Pływaczki” zadebiutował na trzecim miejscu z 22,48 mln godzin oglądania. Przerażający dramat „Osobliwość” z Florence Pugh odnotował 16,86 mln godzin oglądania, a „Enola Holmes 2” — 9,67 mln godzin oglądania. Listę zamknął dokument „Ghislaine Maxwell: Obrzydliwie bogata” z 7,29 mln godzin oglądania.
Filmy nieanglojęzyczne
Wśród nowości na liście filmów nieanglojęzycznych znalazły się polski thriller akcji „Plan lekcji” (pierwsze miejsce i 17,31 mln godzin oglądania), francuski dramat „Pacjent” (8,67 mln godzin oglądania), meksykańska komedia „Kto jest grzecznym chłopcem?” (3,18 mln godzin oglądania) i szwedzki dramat „Poza trasą” (2,67 mln godzin oglądania). Na listę powróciły niemiecki dramat „Na Zachodzie bez zmian”, francuskie przygodowe filmy akcji „Zagubiona kula” i „Zagubiona kula 2” oraz brazylijski dramat „Poza wszechświat”.
Szósty sezon hiszpańskiego dramatu dla młodzieży „Szkoła dla elity” przesunął się na pierwsze miejsce na liście seriali nieanglojęzycznych z 48,27 mln godzin oglądania. Na listę powróciły kolumbijski dramat „Til Money Do Us Part” i koreański dramat „Pod parasolem królowej”. Wśród nowości na liście znalazły się koreański thriller „Somebody”, kolumbijski dramat „The Unbroken Voice”, japoński dramat „First Love” i serial w języku hindi „Khaki: Sprawa z Bihar”.
Coraz więcej abonentów
Na koniec września br. Netflix miał globalnie 220,67 mln subskrybentów. Wzrost liczby subskrybentów Netfliksa był dużo wyższy od prognozy sprzed trzech miesięcy wynoszącej 1 mln. Platforma wróciła do dodatniej dynamiki, po tym jak w pierwszym kwartale br. straciła netto 0,2 mln klientów, a w drugim - 0,97 mln. W czwartym kwartale br. Netflix spodziewa się pozyskać netto 4,5 mln subskrybentów. Przychody mają zmaleć rok do roku z 7,78 do 7,71 mld dolarów, marża operacyjna - z 8,2 do 4,2 proc., a zysk netto - z 607 do 163 mln dolarów.
Według badania Mediapanel we wrześniu br. Netflixa jako stronę internetową i aplikację mobilną odwiedziło 12,21 mln polskich użytkowników (dało to 41,13 proc. zasięgu), z których każdy spędził tam średnio 5 godzin, 39 minut i 38 sekund.
Dołącz do dyskusji: „Wednesday” bije rekord popularności Netfliksa