Segment dwutygodników people stopniał o 26 proc. „Viva!” o 47 proc. w dół
W styczniu 2016 roku wszystkie dwutygodniki people odnotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciła „Viva!”. Na czele sprzedaży uplasowało się „Party”.
Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika „Party” (Edipresse Polska) w styczniu 2016 roku wyniosła 193 903 egz. W porównaniu do stycznia 2015 roku była ona niższa o 23,04 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer). Zanotował on spadek sprzedaży ogółem wynoszący 15,36 proc. i średni wynik na poziomie 178 934 egz.
Na podium znalazł się jeszcze magazyn „Viva!” (Edipresse Polska). Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 46,97 proc. do 83 989 egz. W styczniu 2015 roku „Viva!” miała jedno wydanie w cenie promocyjnej 0,99 zł, a pozostałe dwa za 3,29 zł. Z kolei w styczniu br. wszystkie dwa numery ukazały się w normalnej, wyższej już cenie 3,49 zł.
Oczko niżej znalazł się „Flesz” (również Edipresse Polska). Jego średni wynik zmalał o 28,11 proc. do 80 268 egz.
Stawkę uzupełnia „Gala” (Grupa Burda) ze sprzedażą na poziomie 43 716 egz., która straciła najmniej wśród wszystkich tytułów - było to bowiem 9,85 proc.
Warto dodać, że wszystkie tytuły w tym segmencie w styczniu 2016 roku sprzedały się w liczbie 580 810 egz., o 25,72 proc. mniejszej niż w styczniu 2015 roku (wówczas suma średniej sprzedaży wszystkich tytułów w segmencie wyniosła 781 899 egz.).
ZKDP | styczeń | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd | 280 673 | 193 970 | 193 903 | 349 632 | 252 028 | 251 961 |
Show | 272 436 | 178 934 | 178 934 | 322 454 | 211 412 | 211 412 |
Viva | 146 206 | 93 906 | 83 989 | 251 579 | 158 372 | 158 372 |
Flesz Gwiazdy & Styl | 127 500 | 94 884 | 80 268 | 185 340 | 112 145 | 111 661 |
Gala | 105 956 | 43 986 | 43 716 | 104 000 | 48 543 | 48 493 |
W styczniu 2016 roku w porównaniu do grudnia 2015 roku największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mogło „Show” - było to 18,23 proc. Z kolei największy spadek, wynoszący 15,69 proc., odnotowała „Gala” (Grupa Burda).
ZKDP | miesiąc | |||||
Wirtualnemedia.pl | styczeń 2016 | grudzień 2015 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd | 280 673 | 193 970 | 193 903 | 287 753 | 195 402 | 195 335 |
Show | 272 436 | 178 934 | 178 934 | 264 974 | 151 339 | 151 339 |
Viva | 146 206 | 93 906 | 83 989 | 140 776 | 94 339 | 94 339 |
Flesz Gwiazdy & Styl | 127 500 | 94 884 | 80 268 | 128 335 | 90 239 | 74 621 |
Gala | 105 956 | 43 986 | 43 716 | 118 044 | 52 122 | 51 852 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Segment dwutygodników people stopniał o 26 proc. „Viva!” o 47 proc. w dół