Samotność, niepewność i znaczenie zaufania - globalne trendy Forda na 2020 rok
Samotność, niepewność i znaczenie zaufania do dominujące trendy na 2020 rok wyłaniające się z 8 edycji raportu motoryzacyjnej marki Ford „Looking Further with Ford 2020 Trends Report”. Publikacja pokazuje, że ludzie czują się dziś przytłoczeni zmianami, które widzą na świecie i trudniej im zaufać markom oraz nawiązać kontakt z rówieśnikami.
Z raportu Forda wynika, że 45 proc. dorosłych na całym świecie regularnie czuje się samotnych, sygnalizując to firmom i markom, aby te pomogły im znaleźć komfort.
58 proc. uważa z kolei, że odczuwa większą rozpacz niż nadzieję, jeśli chodzi o walkę ze zmianami klimatu, ale mniej niż połowa z nich podejmuje działania w zakresie wyboru ekologicznych środkówtransportu, takich jak jazda samochodem elektrycznym, wspólna podróż samochodem lub transport publiczny.
W dobie stałej łączności (zapewnianej przez różne technologie) konsumenci czują się dziś bardziej samotni niż kiedykolwiek - i trudniej jest im zaufać swoim rówieśnikom i firmom.
W swoim raporcie Ford Motor Company identyfikuje zaufanie jako dominujący globalny temat i bada, w jaki sposób firmy je odzyskują.
- Globalne tempo zmian rośnie - i bez zaufania do instytucji, marek i konkurentów, na których można polegać, większość ludzi czuje się ogromnie przytłoczona - zauważa Sheryl Connelly z Forda. - Konsumenci chcą wierzyć, że firmy postępują właściwie, ale firmy muszą również podać im wyraźny powód, by tak myśleli. W firmie Ford skupiamy się na poprawie jakości życia konsumentów i ich społeczności, dzięki czemu możemy nadal utrzymywać zaufaną relację, która nas rozwija.
Globalny raport, obejmujący 14 krajów w obu Amerykach, Azji, Europie i na Bliskim Wschodzie, sugeruje, że zdolność ludzi do zaufania rówieśnikom, społecznościom, wybranym urzędnikom i przedsiębiorstwom ma decydujący wpływ na ich codzienne życie.
Inne trendy konsumenckie ujawnione w raporcie to:
Całkiem sam: samotność stała się epidemią na skalę światową. Samotność jest szczególnie rozpowszechniona wśród młodych ludzi - 62 proc. pokolenia Gen Z na całym świecie zgadza się ze stwierdzeniem: „Czuję się samotny regularnie”, a 50 proc. zgadza się z twierdzeniem: „Często czuję się samotny, gdy jestem w pobliżu innych ludzi”.
Pod powierzchnią : rośnie zainteresowanie niewidocznymi elementami budowania zaufania konsumentów. Konsumenci chcą wierzyć, że firmy postępują właściwie, ale muszą w to uwierzyć. 67 procent dorosłych na całym świecie zgadza się, że „gdy marka traci zaufanie, nie ma możliwości odzyskania go”.
Wezwanie do działania: ludzie proszą marki o przejście od sposobu myślenia opartego na produktach do sposobu myślenia opartego na wartościach - chociaż nie zawsze ma to wpływ na ich decyzję o zakupie: 59 proc. dorosłych na całym świecie twierdzi, że bardziej zależy im na wygodzie niż na wartości marki .
Wielkie oczekiwania: wraz ze wzrostem handlu internetowego rosną oczekiwania dotyczące marek. 67 proc. dorosłych na całym świecie zgadza się ze stwierdzeniem „Mam większe oczekiwania względem marek niż w przeszłości”.
Zielony paradoks: na całym świecie konsumenci są coraz bardziej zaniepokojeni zmianami klimatu. Jednak to zmartwienie nie przekłada się na pilność: 64 proc. ludzi, którzy nie zmieniają swojego zachowania, aby pomóc w walce ze zmianami klimatu, twierdzi, że nie może nic zmienić.
Tożsamość ma znaczenie: Rozmowy i język wokół tożsamości ewoluują - a ściślej mówiąc, zrozumienie, że tożsamość zbudowana jest zarówno z widocznych atrybutów, jak i niewidzialnych, takich jak tożsamość seksualna, pochodzenie, religia i inne. Tylko 67 proc. dorosłych na całym świecie mówi: „ Rozumiem pojęcie płynności płci”.
Czas produktów z drugiej ręki: Nowe firmy recyklingowe na całym świecie zmodernizowały zakupy odsprzedaży. Tak zwany ruch re-commerce rośnie w oczach wyrafinowanych i dobrze znających rynek klientów, którzy próbują "tchnąć" nowe życie w posiadane wcześniej ubrania, urządzenia, elektronikę, artykuły gospodarstwa domowego i inne towary - i coraz więcej konsumentów decyduje się na to. 60 procent dorosłych na całym świecie zgadza się, że „Jestem bardziej otwarty na kupowanie używanych towarów niż pięć lat temu”.
Dołącz do dyskusji: Samotność, niepewność i znaczenie zaufania - globalne trendy Forda na 2020 rok