Rzetelne oceny w internecie
Zdecydowana większość internautów umieszcza w sieci rzetelne opiniena temat produktów.
Tak przynajmniej wynika z badania przeprowadzonego przez firmębadawczą Keller Fay Group na zlecenie firmy Bazaarvoice, o któryminformuje serwis Marketing Charts.
90 procent respondentów pisze opinie na temat produktów, abypomóc innym użytkownikom w podjęciu właściwej decyzji przy zakupie,a 86 procent robi to, aby podzielić się z innymi ludźmi swoimdoświadczeniem. 79 procent badanych twierdzi, że sami opierają sięna opiniach innych internautów, więc zamieszczanie własnychkomentarzy jest dla nich formą odwdzięczenia się. Również 79procent chce w ten sposób wynagrodzić firmę, której produkt kupiło.Z kolei 74 procent respondentów pisze w sieci opinie na tematproduktów, aby pomóc firmom w usprawnieniu ich oferty, a 70procent, aby pomóc sprzedawcom w podejmowaniu lepszych decyzjiodnośnie produktów jakie sprzedają. Kolejne 62 procent uważa, żejest to najlepszy sposób, aby firmy słuchały co oni sami mają dopowiedzenia. 41 procent chce w ten sposób sprostowaćniesprawiedliwe ich zdaniem opinie innych internautów, a 23 procentrobi to po prostu dla zabawy.
51 procent badanych umieszcza w sieci przeważnie pozytywne, a 36procent tylko pozytywne opinie. Do pisania w większości negatywnychlub wyłącznie negatywnych komentarzy przyznało się tylko po 1procencie respondentów. 11 procent stwierdziło, że umieszcza wsieci tyle samo pozytywnych co negatywnych opinii.
Z badania wynika również, że 85 procent internetowychrecenzentów kupuje produkty przez internet, 77 procent wysyła ponad10 wiadomości e-mail dziennie, a 25 procent korzysta z serwisówspołecznościowych.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Rzetelne oceny w internecie