„Rzeczpospolita” wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną”, „Gazeta Pomorska” przed „Echem Dnia” (sprzedaż e-wydań)
W sierpniu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnęła „Rzeczpospolita”, która wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansowała „Gazeta Pomorska”.
„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w sierpniu 2015 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 9 570 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 32,44 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu. W sierpniu 2014 roku dziennik ten był drugi.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Natomiast na drugą pozycję w badanym okresie spadł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 9 535 egz., jednak o 7,03 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 12,76 proc. do 2 590 egz.
Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 70,76 proc. do 157 egz., osiągnęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Spadła ona z miejsca szóstego na ósme.
W sierpniu 2015 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2014 roku zmalał o 21,22 proc. i wyniósł 724 egz.
ZKDP | sierpień | |||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||
Tytuł | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem |
Rzeczpospolita | 9 570 | 55 445 | 7 226 | 55 162 |
Dziennik Gazeta Prawna | 9 535 | 40 892 | 8 909 | 42 380 |
Puls Biznesu | 2 590 | 10 328 | 2 297 | 10 605 |
Gazeta Wyborcza | 2 216 | 153 542 | 2 180 | 170 058 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 1 822 | 4 626 | 1 595 | 4 529 |
Przegląd Sportowy | 395 | 36 488 | 434 | 40 615 |
Fakt Gazeta Codzienna | 213 | 301 172 | 245 | 310 074 |
Gazeta Polska Codziennie | 157 | 19 288 | 537 | 20 129 |
Super Express | 0 | 139 799 | 0 | 156 724 |
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w sierpniu 2015 roku należała do „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa). Jej wynik wyniósł 381 egz., po spadku o 1,80 proc.
Z dziesiątego na drugie miejsce awansowało „Echo Dnia” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 377 egz., po wzroście wynoszącym 101,60 proc.
Na podium znalazł się jeszcze „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 40,09 proc. do 311 egz. W sierpniu 2014 roku tytuł ten był ósmy.
Największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem - o 275 proc. do 75 egz. - pochwalić się mógł „Kurier Lubelski” (Polska Press Grupa). Tytuł ten awansował z pozycji 22. na 15.
Zaś największy spadek odnotował „Dziennik Łódzki” (również Polska Press Grupa), który w rankingu spadł z miejsca 14. na 20. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 41,84 proc. i ostatecznie wyniósł 57 egz.
ZKDP | sierpień | |||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||
Tytuł | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem |
Gazeta Pomorska | 381 | 38 871 | 388 | 43 845 |
Echo Dnia | 377 | 17 532 | 187 | 20 794 |
Polska Dziennik Bałtycki | 311 | 22 997 | 222 | 27 640 |
Polska Gazeta Krakowska | 264 | 16 214 | 257 | 18 649 |
Dziennik Polski | 247 | 18 356 | 295 | 20 998 |
Gazeta Lubuska | 233 | 20 510 | 257 | 22 259 |
Polska Dziennik Zachodni | 214 | 35 926 | 354 | 45 851 |
Polska Gazeta Wrocławska | 189 | 15 287 | 206 | 17 791 |
Głos - Dziennik Pomorza | 187 | 21 267 | 228 | 24 065 |
Nowa Trybuna Opolska | 170 | 13 905 | 146 | 16 176 |
Gazeta Codzienna Nowiny | 153 | 15 245 | 41 | 19 391 |
Polska Głos Wielkopolski | 150 | 28 024 | 349 | 32 388 |
Express Bydgoski | 98 | 10 685 | 174 | 12 106 |
Nowości - Dziennik Toruński | 81 | 12 342 | 105 | 13 762 |
Polska Kurier Lubelski | 75 | 3 953 | 20 | 4 501 |
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski | 72 | 14 100 | 27 | 17 307 |
Polska Metropolia Warszawska | 70 | 3 562 | 31 | 4 024 |
Express Ilustrowany | 60 | 25 742 | 55 | 31 670 |
Kurier Szczeciński | 57 | 10 530 | 62 | 13 525 |
Polska Dziennik Łódzki | 57 | 20 893 | 98 | 24 684 |
Gazeta Współczesna | 48 | 5 812 | 28 | 7 191 |
Kurier Poranny | 41 | 5 119 | 35 | 6 514 |
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną”, „Gazeta Pomorska” przed „Echem Dnia” (sprzedaż e-wydań)