„Rzeczpospolita” i bankier.pl najbardziej opiniotwórcze dla dziennikarzy ekonomicznych
Z „Rzeczpospolitej” i serwisu bankier.pl dziennikarze ekonomiczni najczęściej czerpią informacje o rynku finansowym – wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Natomiast wśród banków najlepiej współpracuje się tym reporterom z biurami prasowymi BZ WBK i ING Banku Śląskiego.
Z „Rzeczpospolitej” informacje o rynku finansowym czerpie trzy czwarte polskich dziennikarzy ekonomicznych – pokazuje badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia. Ponad połowa reporterów zajmujących się tą tematyką zagląda w tym celu do „Dziennika Gazety Prawnej” i „Gazety Wyborczej”. Sporą opiniotwórczością wśród dziennikarzy ekonomicznych cieszą się również „Parkiet” i „Puls Biznesu”.
Natomiast w internecie dziennikarze ekonomiczni najczęściej szukają informacji o rynku finansowym w serwisach bankier.pl i money.pl. Witryny ekonomiczne głównych portali i tytułów prasowych mają zdecydowanie mniejszą opiniotwórczość w tej grupie odbiorców.
Z kolei kiedy trzeba uzyskać informację bezpośrednio od przedstawicieli banku, dziennikarzom ekonomicznym najlepiej współpracuje się z biurami prasowymi BZ WBK i ING Banku Śląskiego. W czołówce tego rankingu znalazły się również MultiBank, Pekao SA, PKO BP i Deutsche Bank.
Badanie źródeł informacji polskich dziennikarzy ekonomicznych zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia od 5 marca do 14 kwietnia bieżącego roku. Indywidualne wywiady standaryzowane objęły 61 reporterów specjalizujących się w tematyce finansowej.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i bankier.pl najbardziej opiniotwórcze dla dziennikarzy ekonomicznych