SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rynek reklamy online urósł do ponad 4,7 mld zł

Po trzech kwartałach 2022 roku wartość rynku reklamowego online osiągnęła ponad 4,7 mld zł, dzięki dynamice wzrostu na poziomie 9 proc. - wynika z badania wartości wydatków na reklamę internetową – IAB Polska/PWC AdEx. Wydatki na komunikację cyfrową wzrosły o prawie 400 mln zł w ujęciu rok do roku.

W trzecim kwartale 2022 roku tempo rozwojowe nieco wyhamowało względem wcześniejszego trymestru (12 proc.), osiągając indeks wzrostu na poziomie 6,2 proc.. Przełożyło się to na dynamikę na poziomie 9,2 proc. w okresie styczeń-wrzesień.

Display oraz wideo dominują

W podziale na poszczególne kategorie wciąż dominuje reklama graficzna (obejmująca statyczny display oraz wideo), z 43 proc. udziału. Jej dynamika wyniosła 5 proc., a motorem napędowym było w dużym stopniu wideo online. SEM, pozyskujący prawie jedną trzecią tortu reklamowego online, odnotował indeks wzrostu na poziomie 6 proc. Social media z udziałem 14,8 proc. i dynamiką wzrostu rok do roku +1 proc. są na miejscu trzecim.

Wysoki indeks odnotowały ponownie ogłoszenia (+27 proc.). Wzrosty odnotowano zarazem we wszystkich kluczowych kanałach sprzedaży reklamy online: w modelu programmatic, w urządzeniach mobilnych oraz w mediach społecznościowych.

Biorąc pod uwagę podział branżowy – ranking reklamodawców nie uległ istotnym zmianom. Największe wzrosty wartości odnotowały branże: „podróże i turystyka, HoReCa”, „sprzęty domowe, meble, deko”, „nieruchomości” oraz „finanse”. Najwięcej n reklamę online wydaje branża handlu (20 proc.), komputerów i AV (11 proc.) oraz telekomunikacja (9 proc.).

Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy online urósł do ponad 4,7 mld zł

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wiem co mówię
Od razu widać, że on-line to największy i najlepszy segment rynku reklamy. Nakrywa wszystkich analogowych czapką
0 0
odpowiedź