Rynek reklamy 2004
Według raportu opracowanego przed dom mediowy Starlink, w 2004 roku szacowana wartość rynku reklamowego wyniosła 4 miliardy 304 milionów złotych
W stosunku do 2003 roku dało to wzrost rynku reklamowego o 11,3 proc. (szacowana wartość inwestycji w reklamę w 2003 roku wyniosła 3,867 miliarda złotych).
Największy wzrost został odnotowany w wypadku reklamy kinowej (wzrost o 17,8 proc.), reklamy zewnętrznej (16,7 proc.) oraz reklamy radiowej (13,3 proc.). Wzrost w najważniejszym reklamowym medium – telewizji wyniósł 10,4 proc. W wyniku zmian udział telewizji w rynku reklamowym obniżył się z 52 proc. do 51,5 proc.
Wzrost rynku został wygenerowany przede wszystkim przez 5 sektorów reklamowych: motoryzacja/transport, rozrywka/kultura/edukacja, sprzedaż, medycyna oraz finanse i usługi marketingowe. W sumie te 5 sektorów zwiększyło swoje inwestycje reklamowe o 309 milionów złotych, co stanowi 70,7 proc. wzrostu rynku reklamowego. Najważniejszy sektor reklamowym – ; żywność – zwiększył swoje inwestycje jedynie o 0,9 proc., natomiast sektor telekomunikacja – o 2,5 proc. Spadek został odnotowany w sektorze środki czystości – o 8,2 proc.
W 2005 roku szacuje się, że wzrost rynku reklamowego na poziomie około 8 proc. Największy wzrost powinien zostać wygenerowany w wypadku reklamy zewnętrznej oraz radia. Wzrost na rynku reklamy telewizyjnej powinien być na poziomie zbliżonym do średniego.
Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy 2004