Rynek dwutygodników poradnikowych. „Przyjaciółka” liderem przed „Tiną”
Pozycję lidera średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników poradnikowych dla kobiet niezmiennie zajmuje „Przyjaciółka”, która wyprzedza „Tinę”. W sierpniu br. wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciło pismo „Naj”.
Średnia sprzedaż ogółem „Przyjaciółki” (Edipresse Polska) w sierpniu 2016 roku wyniosła 202 903 egz. i w porównaniu do sierpnia 2015 roku zmalała o 17,20 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Tytuł ten niezmiennie jest na pierwszym miejscu w swoim segmencie.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajmuje „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 33,78 proc. do 159 742 egz.
Oczko niżej uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma wyniosła 83 413 egz., po spadku o 41,27 proc. - największym w zestawieniu.
Za podium znalazła się „Pani Domu” (Edipresse Polska). W badanym miesiącu sprzedawała się średnio w liczbie 81 407 egz., notując stratę wynoszącą 34,41 proc.
Wirtualnemedia.pl |
sierpień |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Przyjaciółka |
283 626 |
202 903 |
202 903 |
330 596 |
245 058 |
245 058 |
-17,20% |
Tina |
260 619 |
159 742 |
159 742 |
324 971 |
241 221 |
241 221 |
-33,78% |
Naj |
159 971 |
83 413 |
83 413 |
222 972 |
142 025 |
142 025 |
-41,27% |
Pani Domu |
119 000 |
81 498 |
81 407 |
183 154 |
124 205 |
124 114 |
-34,41% |
W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. jedynym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mogła „Pani Domu” - było to 5,62 proc. Z kolei największy spadek, wynoszący 9,82 proc., odnotowała tutaj „Przyjaciółka”.
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
sierpień |
lipiec |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Przyjaciółka |
283 626 |
202 903 |
202 903 |
292 361 |
224 996 |
224 996 |
-9,82% |
Tina |
260 619 |
159 742 |
159 742 |
265 921 |
160 838 |
160 838 |
-0,68% |
Naj |
159 971 |
83 413 |
83 413 |
159 578 |
86 840 |
86 840 |
-3,95% |
Pani Domu |
119 000 |
81 498 |
81 407 |
119 143 |
77 169 |
77 078 |
5,62% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Rynek dwutygodników poradnikowych. „Przyjaciółka” liderem przed „Tiną”