Rupert Murdoch: News Corp nie kupi więcej gazet, reklama cyfrowa zabija prasę drukowaną
Podczas spotkania z akcjonariuszami koncernu News Corp jego szef Rupert Murdoch zapowiedział, że firma nie ma w planach przejmowania nowych tytułów prasowych. Przyznał, że choć wybrane gazety wydawnictwa są bezpieczne na rynku, to inne wciąż muszą walczyć o przetrwanie, a największym wrogiem prasy drukowanej jest obecnie reklama cyfrowa.
Swoimi uwagami na temat obecnej sytuacji News Corp i rynku prasy drukowanej Rupert Murdoch podzielił się podczas wystąpienia na corocznej konferencji z udziałem akcjonariuszy koncernu.
Murdoch zaznaczył wyraźnie, że szefostwo News Corp nie ma w planach żadnych akwizycji związanych z rynkiem prasowym. Ocenił, że koncern obecnie ma swoich rękach wystarczającą liczbę wartościowych tytułów i dużo pracy by skutecznie walczyć o ich przyszłość.
Zdaniem znanego magnata prasowego reklama cyfrowa wpływa destrukcyjnie na segment prasy drukowanej. Jednak News Corp buduje odpowiednią strategię rynkową pozwalającą ograniczać straty spowodowane odpływem reklamodawców z tradycyjnych gazet, co potwierdza się w coraz lepszej sytuacji finansowej kilku tytułów. Tutaj Murdoch wymienił „The Wall Street Journal”, „The Times” oraz „The Australian”, jednocześnie przyznał jednak że inne tytuły, choć równie wartościowe wciąż muszą walczyć o przetrwanie na rynku.
Słowa Murdocha potwierdzają ostatnie wyniki finansowe News Corp. Spółka wykazała w nich zysk EBITDA na poziomie 885 mln dol., jednak przychody spółki wykazały tendencję spadkową. Główną winę za to ponoszą słabnące przychody z reklamy w tradycyjnej prasie, czego nie równoważy rosnąca liczba cyfrowych subskrybentów.
Murdoch nie jest jedynym ze znanych menedżerów który dostrzega pogarszającą się coraz bardziej sytuację na rynku prasowym w związku z ekspansją reklamy cyfrowej. W sierpniu br. podobną opinię wyraził Warren Buffet, który nie ukrywał swoich obaw o przyszłość dzienników w ich papierowej i elektronicznej postaci.
Dołącz do dyskusji: Rupert Murdoch: News Corp nie kupi więcej gazet, reklama cyfrowa zabija prasę drukowaną