Rośnie sprzedaż „Tygodnika Powszechnego”, najwięcej straciły „Wprost” i „Newsweek”. 31 tys. egz. „Faktów i Mitów”
W październiku br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii został „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a najwięcej straciły „Wprost” i „Newsweek Polska”.
Nowym liderem segmentu tygodników opinii został „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media), który awansował z miejsca drugiego. Jego średnia sprzedaż ogółem w październiku 2016 roku wyniosła 124 615 egz. Było to jednak o 2,41 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem „Polityka” (Polityka), która awansowała z miejsca trzeciego. Jej wynik sprzedażowy jednak zmniejszył się o 0,23 proc. do 115 471 egz.
Z pierwszej na trzecią pozycję spadł z kolei „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w październiku br. wyniosła 107 941 egz., po spadku o 17,13 proc.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 71 379 egz., po spadku o 2,27 proc.
Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 12,73 proc. do 49 344 egz.
Na siódmym miejscu sklasyfikowany został tygodnik „Fakty i Mity” (Błaja News), który kontrolowany jest przez ZKDP od października br. Jego średni wynik wyniósł w analizowanym okresie 31 433 egz.
9. lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem, wynoszącym 15,99 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym miesiącu wyniosła 22 236 egz.
Największy spadek odnotował natomiast „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w październiku br. wyniósł 22 267 egz., czyli mniej o 24,79 proc. niż rok wcześniej. Jego przewaga nad „Tygodnikiem Powszechnym” wyniosła zaledwie 31 egz.
Wirtualnemedia.pl | październik | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Gość Niedzielny | 185 790 | 124 615 | 124 615 | 200 393 | 127 690 | 127 690 | -2,41% |
Polityka | 166 254 | 115 471 | 115 471 | 164 500 | 115 741 | 115 736 | -0,23% |
Newsweek Polska | 165 552 | 108 025 | 107 941 | 209 126 | 130 331 | 130 257 | -17,13% |
W Sieci | 149 779 | 71 379 | 71 379 | 148 104 | 73 034 | 73 034 | -2,27% |
Tygodnik Do Rzeczy | 111 399 | 58 269 | 49 344 | 113 928 | 65 470 | 56 545 | -12,73% |
Gazeta Polska | 94 606 | 36 578 | 36 315 | 101 638 | 36 593 | 36 181 | 0,37% |
Fakty i Mity | 99 861 | 31 433 | 31 433 | - | - | - | - |
Wprost | 82 400 | 90 809 | 22 267 | 103 953 | 98 151 | 29 607 | -24,79% |
Tygodnik Powszechny | 38 350 | 22 256 | 22 236 | 37 075 | 19 571 | 19 171 | 15,99% |
Przegląd | 51 000 | 16 334 | 16 334 | 51 000 | 16 031 | 16 031 | 1,89% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Tygodnik Angora | 454 889 | 273 188 | 273 188 | 463 386 | 283 656 | 283 656 | -3,69% |
W październiku br. w porównaniu do września br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mogła „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zwiększył się o 18,26 proc.
Największy spadek, wynoszący 7,73 proc., odnotował tutaj „Gość Niedzielny”.
Wirtualnemedia.pl | 2016 | Dynamika | |||||
ZKDP | październik | wrzesień | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Gość Niedzielny | 185 790 | 124 615 | 124 615 | 188 522 | 135 053 | 135 053 | -7,73% |
Polityka | 166 254 | 115 471 | 115 471 | 174 750 | 114 128 | 114 128 | 1,18% |
Newsweek Polska | 165 552 | 108 025 | 107 941 | 160 155 | 110 452 | 110 239 | -2,08% |
W Sieci | 149 779 | 71 379 | 71 379 | 147 770 | 70 467 | 70 442 | 1,33% |
Tygodnik Do Rzeczy | 111 399 | 58 269 | 49 344 | 111 750 | 58 176 | 49 251 | 0,19% |
Gazeta Polska | 94 606 | 36 578 | 36 315 | 97 473 | 30 980 | 30 707 | 18,26% |
Fakty i Mity | 99 861 | 31 433 | 31 433 | - | - | - | - |
Wprost | 82 400 | 90 809 | 22 267 | 83 250 | 89 592 | 21 050 | 5,78% |
Tygodnik Powszechny | 38 350 | 22 256 | 22 236 | 38 000 | 20 673 | 20 658 | 7,64% |
Przegląd | 51 000 | 16 334 | 16 334 | 51 000 | 16 571 | 16 571 | -1,43% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Tygodnik Angora | 454 889 | 273 188 | 273 188 | 455 165 | 285 282 | 285 282 | -4,24% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Rośnie sprzedaż „Tygodnika Powszechnego”, najwięcej straciły „Wprost” i „Newsweek”. 31 tys. egz. „Faktów i Mitów”