Będzie żywność marki Makłowicz i Synowie. Umowa na 30 lat
Spółka krytyka kulinarnego Roberta Makłowicza podpisała z Pamapolem umowę na 30 lat dotyczącą produktów żywnościowych pod marką Makłowicz i Synowie. Wspólnicy planują m.in. zbudowanie zakładu produkcyjnego, do Pamapolu będzie należeć 60 proc. udziałów wspólnej firmy.
W zawartej w poniedziałek umowie ustalono, że Pamapol wyłoży na początek 2 mln zł i będzie miał 60 proc. udziałów we wspólnej firmie, a należąca do rodziny Roberta Makłowicza spółka Propinquus w zamian za 40 proc. udziałów wniesie licencję do znaku towarowego Makłowicz i Synowie oraz swój dział marketingu i sprzedaży (z pracownikami, prawami do korzystania z receptur i umowami z kontrahentami).
Makłowicz i Synowie z własnym zakładem produkcyjnym?
Początkowo nowa spółka zleci Pamapolowi wytwarzanie produktów, natomiast docelowo ma uruchomić własny zakład produkcyjny. Jeśli się na to zdecyduje, Pamapol zainwestuje dodatkowe 13 mln zł (plus inflacja od tej kwoty ustalona w oparciu o wskaźniki w strefie euro), a Propinquus wniesie 83 proc. udziału w prawie do marki Makłowicz i Synowie.
Każdy ze wspólników nadal będzie miał tyle samo udziałów w spółce. O budowie zakładu mogą postanowić w ciągu kilku lat albo w ogóle się na to nie decydować.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W umowie określono też warunku dystrybucji produktów: Pamapol odpłatnie udostępni spółce pracowników swojego działu handlowego. Pożyczy jej też środki na bieżącą działalność „na warunkach nie gorszych niż warunki rynkowe dla takiego rodzaju finansowania oferowanego przez instytucje finansowe”. Umowę zawarto na 30 lat, przy czym każdy ze wspólników może w tym okresie zmniejszyć swoje zaangażowanie w spółkę.
Syn Roberta Makłowicza zajmie się marketingiem
Robert Makłowicz jest zaangażowany w ten projekt razem ze swoimi synami Mikołajem i Ferdynandem. - Czuję niezwykły entuzjazm z powodu nowego przedsięwzięcia. Choć od wielu już lat rozprawiam o światowych kulinariach i godnych uwagi produktach, tym razem wyjść będę mógł poza karty książek, ekran komputera czy też telewizora, a rzeczy które cenię i sam wybiorę, trafią dokładnie tam gdzie ich miejsce: na talerz - podkreślił w komunikacie.
Robert Makłowicz i Paweł Szataniak, fot. materiały prasowe
W zarządzie spółki Makłowicz i Synowie są Bartosz Półgrabia jako prezes, Mikołaj Makłowicz i Piotr Szablowski. Za wsparcie zarządu w zakresie wizerunku iz marketingu odpowiadać będzie Ferdynand Makłowicz. Natomiast radę nadzorczą tworzą Robert Makłowicz, prezes Pamapolu Paweł Szataniak, Mariusz Szataniak i Ryszard Szatkowski.
- Makłowicz i Synowie to połączenie wizji Pamapol i rodziny Makłowicz w zakresie tworzenia spożywczych produktów convenience. Nasza propozycja ma być odpowiedzią na rosnące oczekiwania konsumentów, a cały koncept ma pozwolić na konkurowanie w standardzie odpowiadającym daniom restauracyjnym - mówi Bartosz Półgrabia - zapowiada.
Jakie produkty pod marką Makłowicz i Synowie
Pierwsze produkty Makłowicz i Synowie trafią do sklepów wiosną. Firma nie ujawnia jeszcze, co będzie w jej początkowym asortymencie.
Pamapol i Propinquus mogą utworzyć wspólną spółkę, po tym jak pod koniec stycznia zgodę wyraził prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Firmy we wniosku do UOKiK wyliczyły, że nowy podmiot będzie importował i dystrybuował, a w przyszłości także produkował: konserwy mięsne, dania gotowe, zupy (z wyłączeniem zup instant), smarowidła (pasztety i smalce, pasty warzywne, hummusy), sosy (bez sosów instant), makarony, warzywa konserwowe, oliwy oraz kanapki.
Grupa Pamapol działa w tej branży od wielu lat. Produkuje dania gotowe, konserwy mięsne, pasztety, zupy gotowe i warzywa konserwowe, które można kupić w dużych sieciach handlowych oraz mniejszych sklepach.
Stratedzy marketingowi pytani przez Wirtualnemedia.pl oceniali, że produkty żywnościowe sygnowane przez Roberta Makłowicza mają szansę na sukces rynkowy. - Wizerunek Makłowicza łączy kompetencję z bliskością emocjonalną, co buduje wiarygodność, wzmacnia zaufanie, a jednocześnie daje poczucie bezpieczeństwa - wyliczał Marek Staniszewski.
Robert Makłowicz przez lata telewizji, teraz na YouTubie
Robert Makłowicz to krytyk kulinarny i dziennikarz. W latach 90. współpracował z „Gazetą Wyborczą”, a od 1998 do 2017 roku prowadził programy w Telewizji Polskiej - najpierw przez 10 lat "Podróże kulinarne Roberta Makłowicza", a od 2008 roku w TVP2 program "Makłowicz w podróży". Publiczny nadawca rozstał się z Makłowiczem wiosną 2017 roku po sporze wokół spotu promocyjnego ramówki.
Od jesieni 2017 do 2019 roku Robert Makłowicz przygotowywał autorski program „Makłowicz w drodze” dla Food Network (TVN Warner Bros. Discovery). Po zakończeniu współpracy z nadawcą uruchomił swój kanał youtube’owy, na którym relacjonuje swoje podróże kulinarne. Obecnie kanał ma ponad 515 tys. subskrybentów, a zamieszczone tam nagrania zanotowały łącznie 69 mln odtworzeń. Z kolei fanpage facebookowy Makłowicza obserwuje 750 tys. internautów.
Makłowicz napisał kilkanaście książek o tematyce kulinarnej. Sprzedaje je w swoim sklepie internetowym, oferującym też fartuchy kuchenne i koszulki z wizerunkiem publicysty.
Robert Makłowicz od lat występuje w kampaniach reklamowych i akcjach społecznych. W 2021 r. pojawił się w spocie banku Credit Agricole Polska i kampanii OLX przestrzegającej przed oszustwami w internecie, dwa lata temu został bohaterem reklam sieci telekomunikacyjnej Virgin Mobile.
Makłowicz promował też marki związane z żywnością. Wiosną 2021 r. w sklepach Lidl pojawiły się Sosy Robert Makłowicz Menu od firmy Roleski, w 2019 roku publicysta reklamował makarony Polskie Młyny i kolekcję win dostępną w sklepach Biedronka, a rok wcześniej - przyprawy Knorr. Natomiast w latach 2012-2015 był bohaterem kampanii reklamujących produkty żywnościowe w hipermarketach Tesco, w spotach pokazywał zwyczaje kulinarne z różnych krajów.
Dołącz do dyskusji: Będzie żywność marki Makłowicz i Synowie. Umowa na 30 lat