Rekordowa wartość sponsoringu sportowego w I półroczu 2008
Łączna wartość telewizyjnego sponsoringu sportowego w I półroczu2008 wyniosła 790 mln zł, co oznacza wzrost w stosunku do tegosamego okresu ubiegłego roku o prawie 60 proc. - wynika z badaniaprzeprowadzonego przez Pentagon Research. Najwięcej ekspozycjiwyemitowano w stacjach grupy Polsat, natomiast największą siłęmedialną miała TVP.
W całym poprzednim roku wartość telewizyjnego sponsoringusportowego sięgnęła prawie miliarda zł, podczas gdy tylko wpierwszym półroczu obecnego roku wyniosła 790 mln zł, czyli o 60proc. więcej niż w tym samym okresie 2007 roku. Markąnajefektywniej reklamującą się w transmisjach i programachsportowych był Plus, którego logo eksponowano prawie 65 tys. razy,zapewniając mu największą wartość medialną. Kolejne miejsca zajęlisponsorzy piłkarskiej reprezentacji naszego kraju: TelekomunikacjaPolska i Puma, których znaki graficzny pojawiały się w programachsportowych prawie po 15 tys. razy, zapewniając tylko niewieleniższą od Plusa wartość reklamową.
Natomiast wśród stacji telewizyjnych w sponsoringu sportowymprzodował pod względem ilościowym Polsat Sport, który pokazywałloga firm w czasie transmisji z zawodów - a przede wszystkim meczówpiłkarskich mistrzostw Europy - ponad 450 tys. razy. Kolejne wzestawieniu TVN24 i TV4 zanotowały o wiele niższe wyniki:odpowiednio 68 tys. i 56 tys. ekspozycji. Jednak największą wartośćmedialną miał sponsoring sportowy obecny w TVP, na którym firmyoszczędziły ponad 300 mln zł ze swoich budżetów reklamowych.Natomiast pokazywane znaków graficznych w Polsacie i PolsacieSport, gdyby nie następowało podczas transmisji sportowych, tylko wzwykłych blokach reklamowych, kosztowałyby firmy odpowiednio 123mln zł i 120 mln zł.
Największy udział (29 proc.) w rynku miała piłka nożnazapewniająca swoim sponsorom promocję o wartości 228 mln zł.Kolejne miejsca zajęły skoki narciarskie (wartość ekspozycji: 137mln zł) i siatkówka mężczyzn (110 mln zł). Futbol promował też wtelewizji najwięcej sponsorów - dokładnie 555, w czym wyprzedziłżużel (486) i siatkówkę mężczyzn (269). W pierwszej dziesiątcedyscyplin po raz pierwszy znalazła się piłka ręczna mężczyzn,której transmisje zapewniły firmom promocję o wartości ponad 30 mlnzł.
Dołącz do dyskusji: Rekordowa wartość sponsoringu sportowego w I półroczu 2008