SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy piwa: liderem Grupa Żywiec, duży wzrost Carlsberga, w dół Kompania Piwowarska i Perła

Producenci piwa w 2016 roku zmniejszyli wydatki reklamowe w porównaniu z rokiem 2015 o 2,5 proc. Zredukowali je we wszystkich mediach, poza radiem. Najwięcej wydała Grupa Żywiec, a Carlsberg Polska zwiększył je z czołówki reklamodawców najbardziej.

W okresie od stycznia do grudnia 2016 roku producenci piwa przeznaczyli na reklamy w tradycyjnych mediach (bez internetu) ponad 552,2 mln zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów). Było to 2,5 proc. mniej niż w 2015 roku.

Redukcja budżetów przez browary objęła wszystkie kanały komunikacji, nie wliczając radia. Stacje radiowe zarobiły bowiem na reklamach piwa w 2016 roku 73,2 proc. więcej niż rok wcześniej - 1,98 mln zł.

Najwięcej reklam piwa w ub.r. - podobnie jak w latach poprzednich - było w telewizji. Ich wartość wyniosła 436,8 mln zł i była niższa niż w 2015 roku o 1,4 proc.

Ponad 70,4 mln zł wydali w ub.r. producenci piwa na reklamę na nośnikach outdoorowych, ograniczając jednocześnie wydatki na ten rodzaj reklamy o 7,5 proc. w skali roku.

1,5 proc. mniej przeznaczyli na reklamę kinową (30,5 mln zł) i 20 proc. mniej na reklamę w magazynach (10,4 mln zł). Reklamy browarów w gazetach kosztowały ich producentów z kolei blisko 2 mln zł (17,6 proc. mniej niż rok wcześniej).

Cennikowe wydatki reklamowe producentów piwa (dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

2015

2016

zmiana proc.

Telewizja

442 893 923 zł

436 784 420 zł

-1,4

Radio

1 144 092 zł

1 981 070 zł

73,2

Gazety

2 427 207 zł

1 999 833 zł

-17,6

Magazyny

12 988 023 zł

10 391 740 zł

-20

Outdoor

76 118 629 zł

70 432 077 zł

-7,5

Kina

30 929 534 zł

30 473 064 zł

-1,5

Indoor

 

138 600 zł

-

Razem

566 501 408 zł

552 200 804 zł

-2,5

Niezmiennie największym reklamodawcą wśród producentów piwa jest Grupa Żywiec. W ub.r. przeznaczyła na wsparcie swoich marek w mediach pozainternetowych 238,5 mln zł, czyli 3,7 proc. więcej niż w 2015 roku.

Aktualnie Grupa Żywiec wspiera szeroką kampanią markę Tatra - jednocześnie prowadzi akcję reklamową i loterię, w której rozdaje piwa tej marki. Pod koniec ub.r. firma zdecydowała, że obsługą reklamową jej flagowej marki - piwa Żywiec - zamiast Ogilvy zajmować będzie się Agencja 2012.

Drugie miejsce na reklamowym podium browarów utrzymuje Kompania Piwowarska, mimo że zredukowała nakłady reklamowe o 10,1 proc., do 187,8 mln zł. Ten browar pod koniec grudnia rozpoczął kampanię wspierającą markę piwa Lech - akcją pod hasłem „Weź łyk muzyki”.

Trzecią pod tym względem firmą jest Carlsberg Polska , który zainwestował we wsparcie w mediach 84,9 mln zł. Było to 12,6 proc. więcej niż w 2015 roku. Tym samym browar ten miał najwyższą dynamikę wydatków reklamowych wśród czołówki reklamodawców piwnych.

Obecnie Carlsberg skupił się na promocji marki Harnaś - w akcji pod hasłem „Mutimilioner” zakupy piwa premiuje darmowymi butelkami Harnasia a także gotówką.

Znajdujący się też w czołówce Browar Namysłów i Perła - Browary Lubelskie ograniczyły inwestycje na promocję w tradycyjnych mediach. Browar Namysłów zmniejszył je o 5,3 proc., do 22,8 mln zł, a Perła - o 19,5 proc., do blisko 8 mln zł.

Najwięksi reklamodawcy wśród producentów piwa

(dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

2015

2016

zmiana proc.

GRUPA ŻYWIEC

230 076 247 zł

238 513 939 zł

3,7

KOMPANIA PIWOWARSKA

208 759 704 zł

187 756 783 zł

-10,1

CARLSBERG POLSKA

75 406 306 zł

84 875 371 zł

12,6

BROWAR NAMYSŁÓW

24 094 477 zł

22 807 084 zł

-5,3

PERŁA - BROWARY LUBELSKIE

9 901 686 zł

7 968 784 zł

-19,5

Razem

566 501 408 zł

552 200 804 zł

-2,5

Dołącz do dyskusji: Reklamy piwa: liderem Grupa Żywiec, duży wzrost Carlsberga, w dół Kompania Piwowarska i Perła

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Przecież w/w firmy nie warzą piwa!
0 0
odpowiedź
User
animowany
Żywiec - prawie jak piwo :-)
0 0
odpowiedź
User
Panda
Zupełnie niezasłużony spadek Perły, przecież to świetne piwo w tej klasie cenowej
0 0
odpowiedź