Reklama w USA w górę o 3,8 proc., największe wzrosty w internecie, a spadki w prasie
Według danych Standard Media Index w II kwartale 2017 roku rynek reklamy w Stanach Zjednoczonych wzrósł rok do roku o 3,8 procent. Poprawę wyników reklamowych zanotowali tradycyjni nadawcy telewizyjni, 11-procentowy wzrost nastąpił w internecie, spadki zaś są po stronie prasy drukowanej oraz w segmencie reklamy zewnętrznej.
Na rynku telewizyjnym w II kwartale br. nadawcy pod względem reklamowym radzili sobie ze zmiennym szczęściem. Tradycyjne telewizje zanotowały co prawda wzrosty reklamowe na poziomie 4 proc., jednak taki sam odsetek po stronie spadków pojawił się w wypadku nadawców kablowych. Według analityków SMI na taki rozkład wydatków reklamowych znaczący wpływ miały transmisje z akademickich zawodów sportowych prowadzone przez CBS w kwietniu br. Tymczasem w ub.r. te same rozgrywki nadawała kablowa sieć TNT.
Choć cały segment kablowy odnotował spadki, to wyjątkiem są kablowe stacje newsowe. Przychody reklamowe MSNBC skoczyły w II kwartale br. o 40 proc., CNN zanotowała wzrost o 21 proc., a Fox News Channel o 11 proc. Z kolei o 18 proc. wzrosły wyniki 3 największych stacji newsowych nadawanych w naziemnych telewizjach.
Największy wzrost w omawianym okresie dotyczy reklamy internetowej, który w ujęciu ogólnym wyniósł 11 proc. O 55 proc. zwiększyły się wydatki reklamowe w serwisach społecznościowych, a 30-proc. wzrost dotyczył segmentu premium wideo. Z kolei w obszarze szeroko dostępnych treści wideo zarówno YoTube, jak i Facebook musiały się pogodzić ze stratami reklamowymi o 15 proc.
Spadki dotyczą także gazet i magazynów drukowanych (odpowiednio o 20 i 16 proc.), zaś reklama zewnętrzna straciła w II kwartale br. 1 proc. przychodów.
Dołącz do dyskusji: Reklama w USA w górę o 3,8 proc., największe wzrosty w internecie, a spadki w prasie