SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama telewizyjna wzrosła w kwietniu o 9 proc. Polsat wyprzedził TVN

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w kwietniu 2016 roku były o 9 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Nowym liderem przychodów z reklam został Polsat, który wyprzedził TVN. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała zaś firma farmaceutyczna Aflofarm.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

W kwietniu 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,18 mln spotów reklamowych, o 11,31 proc. więcej, niż w kwietniu 2015 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 2,25 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 9,15 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 312,10 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 17,93 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Stacja ta awansowała na pozycję lidera z miejsca drugiego.

Na drugą lokatę spadł TVN, którego wpływy jednak zwiększyły się o 2,21 proc. do 298,86 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (127,98 mln zł; wzrost o 9,09 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (102,32 mln zł; do góry o 1,18 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 71,34 mln zł i wzrostem o 51,39 proc. - największym w czołowej dwudziestce.

Z kolei największy spadek w top 20, wynoszący 11,78 proc. do 39,49 proc., odnotował TV Puls.

Stacja

Wpływy stacji (w zł)

Dynamika w proc.

kwiecień 2015

kwiecień 2016

Polsat

264 637 210

312 098 055

17,93%

TVN

292 401 250

298 855 290

2,21%

TVP1

117 314 316

127 975 200

9,09%

TVP2

101 124 470

102 320 167

1,18%

TV4

47 125 958

71 343 783

51,39%

TVN24

52 271 774

57 677 711

10,34%

AXN

46 497 424

43 201 572

-7,09%

TV PULS

44 763 414

39 491 553

-11,78%

Discovery

39 770 635

39 026 687

-1,87%

Stopklatka

35 497 805

37 916 880

6,81%

TVN7

38 460 271

37 547 110

-2,37%

TV6

20 994 125

31 658 810

50,80%

National Geographic

29 817 435

31 376 245

5,23%

Puls 2

24 059 479

30 800 851

28,02%

TTV

21 416 387

30 715 453

43,42%

TLC

29 832 919

29 805 678

-0,09%

Comedy Central

26 574 876

28 265 647

6,36%

Investigation Discovery

26 604 720

27 795 582

4,48%

Polsat2

23 218 258

26 542 045

14,32%

Polo TV

21 668 280

26 089 115

20,40%

W kwietniu 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 82,54 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki zmalały rok do roku o 36,15 proc. Kolejne miejsca zajęły: Unilever (65,86 mln zł; do góry o 5,71 proc.) i Nestle (44,70 mln zł; do góry o 65,06 proc.).

Korporacja

Wydatki (w zł)

Dynamika w proc.

kwiecień 2015

kwiecień 2016

AFLOFARM

129 265 687

82 539 348

-36,15%

UNILEVER

62 302 334

65 861 920

5,71%

NESTLE

27 081 211

44 701 204

65,06%

ORANGE SA

35 412 453

38 375 078

8,37%

POLKOMTEL SA

27 035 495

37 667 945

39,33%

MASPEX WADOWICE

43 983 679

37 487 833

-14,77%

PEPSICO

17 586 202

37 414 819

112,75%

JERONIMO MARTINS

7 807 140

36 944 145

373,21%

PROCTER & GAMBLE

29 076 577

36 849 386

26,73%

LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA

29 715 655

35 615 310

19,85%

P4

31 664 918

35 371 588

11,71%

US PHARMACIA INC.

28 059 862

35 083 933

25,03%

LOREAL

22 756 537

32 079 014

40,97%

FERRERO

18 465 619

26 529 970

43,67%

VOLKSWAGEN GROUP

22 077 614

26 312 103

19,18%

T-MOBILE POLSKA SA

26 403 439

25 431 021

-3,68%

HENKEL/SCHWARZKOPF

32 171 046

24 215 917

-24,73%

POLPHARMA

15 141 752

22 495 550

48,57%

GRUPA ZYWIEC SA

26 145 625

21 840 993

-16,46%

MONDELEZ INTERNATIONAL

14 634 263

20 295 398

38,68%

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

Dołącz do dyskusji: Reklama telewizyjna wzrosła w kwietniu o 9 proc. Polsat wyprzedził TVN

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dm
Podawanie danych brutto nijak ma sie do wyników prawdziwych. Dane kantara juz dawno odjechały od rzeczywistości. Ich analiza jest obarczona juz tak dużym błędem, ze nie ma sensu im sie przyglądać niestety.
0 0
odpowiedź
User
Ekspert TV
Po co wprowadzać czytelników w błąd? Przecież to jest liczone na fikcyjnych wartościach cennikowych bez rabatów czyli czymś co nie ma zastosowania. AXN przykładowo nic nie sprzedaje w cenniku a na tej podstawie liczone są tu jego wyniki. Wydaje mi się że pisanie takich artykułów jest czymś mało profesjonalnym.
0 0
odpowiedź
User
pavv
Kasiurę ładują w reklamę których już 90% oglądaczy nie ogląda!
0 0
odpowiedź