Reklama telewizyjna wzrosła w kwietniu o 9 proc. Polsat wyprzedził TVN
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w kwietniu 2016 roku były o 9 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Nowym liderem przychodów z reklam został Polsat, który wyprzedził TVN. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała zaś firma farmaceutyczna Aflofarm.
W kwietniu 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,18 mln spotów reklamowych, o 11,31 proc. więcej, niż w kwietniu 2015 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 2,25 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 9,15 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 312,10 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 17,93 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Stacja ta awansowała na pozycję lidera z miejsca drugiego.
Na drugą lokatę spadł TVN, którego wpływy jednak zwiększyły się o 2,21 proc. do 298,86 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (127,98 mln zł; wzrost o 9,09 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (102,32 mln zł; do góry o 1,18 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 71,34 mln zł i wzrostem o 51,39 proc. - największym w czołowej dwudziestce.
Z kolei największy spadek w top 20, wynoszący 11,78 proc. do 39,49 proc., odnotował TV Puls.
Wpływy stacji (w zł) |
Dynamika w proc. |
||
kwiecień 2015 |
kwiecień 2016 |
||
Polsat |
264 637 210 |
312 098 055 |
17,93% |
TVN |
292 401 250 |
298 855 290 |
2,21% |
TVP1 |
117 314 316 |
127 975 200 |
9,09% |
TVP2 |
101 124 470 |
102 320 167 |
1,18% |
TV4 |
47 125 958 |
71 343 783 |
51,39% |
TVN24 |
52 271 774 |
57 677 711 |
10,34% |
AXN |
46 497 424 |
43 201 572 |
-7,09% |
TV PULS |
44 763 414 |
39 491 553 |
-11,78% |
Discovery |
39 770 635 |
39 026 687 |
-1,87% |
Stopklatka |
35 497 805 |
37 916 880 |
6,81% |
TVN7 |
38 460 271 |
37 547 110 |
-2,37% |
TV6 |
20 994 125 |
31 658 810 |
50,80% |
National Geographic |
29 817 435 |
31 376 245 |
5,23% |
Puls 2 |
24 059 479 |
30 800 851 |
28,02% |
TTV |
21 416 387 |
30 715 453 |
43,42% |
TLC |
29 832 919 |
29 805 678 |
-0,09% |
Comedy Central |
26 574 876 |
28 265 647 |
6,36% |
Investigation Discovery |
26 604 720 |
27 795 582 |
4,48% |
Polsat2 |
23 218 258 |
26 542 045 |
14,32% |
Polo TV |
21 668 280 |
26 089 115 |
20,40% |
W kwietniu 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 82,54 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki zmalały rok do roku o 36,15 proc. Kolejne miejsca zajęły: Unilever (65,86 mln zł; do góry o 5,71 proc.) i Nestle (44,70 mln zł; do góry o 65,06 proc.).
Korporacja |
Wydatki (w zł) |
Dynamika w proc. |
|
kwiecień 2015 |
kwiecień 2016 |
||
AFLOFARM |
129 265 687 |
82 539 348 |
-36,15% |
UNILEVER |
62 302 334 |
65 861 920 |
5,71% |
NESTLE |
27 081 211 |
44 701 204 |
65,06% |
ORANGE SA |
35 412 453 |
38 375 078 |
8,37% |
POLKOMTEL SA |
27 035 495 |
37 667 945 |
39,33% |
MASPEX WADOWICE |
43 983 679 |
37 487 833 |
-14,77% |
PEPSICO |
17 586 202 |
37 414 819 |
112,75% |
JERONIMO MARTINS |
7 807 140 |
36 944 145 |
373,21% |
PROCTER & GAMBLE |
29 076 577 |
36 849 386 |
26,73% |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA |
29 715 655 |
35 615 310 |
19,85% |
P4 |
31 664 918 |
35 371 588 |
11,71% |
US PHARMACIA INC. |
28 059 862 |
35 083 933 |
25,03% |
LOREAL |
22 756 537 |
32 079 014 |
40,97% |
FERRERO |
18 465 619 |
26 529 970 |
43,67% |
VOLKSWAGEN GROUP |
22 077 614 |
26 312 103 |
19,18% |
T-MOBILE POLSKA SA |
26 403 439 |
25 431 021 |
-3,68% |
HENKEL/SCHWARZKOPF |
32 171 046 |
24 215 917 |
-24,73% |
POLPHARMA |
15 141 752 |
22 495 550 |
48,57% |
GRUPA ZYWIEC SA |
26 145 625 |
21 840 993 |
-16,46% |
MONDELEZ INTERNATIONAL |
14 634 263 |
20 295 398 |
38,68% |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Reklama telewizyjna wzrosła w kwietniu o 9 proc. Polsat wyprzedził TVN