Radiowa Dwójka z cyklem koncertów „Domówka” na antenie i w internecie
Program 2 Polskiego Radia zaczyna nowy cykl półgodzinnych koncertów internetowych „Domówka z Dwójką”. Jako pierwsi zagrają Maja Kleszcz i Wojtek Krzak. Inauguracja cyklu będzie w sobotę 18 kwietnia o godz. 19.00.
Koncertów można słuchać na antenie, stronie internetowej oraz Facebooku stacji. - W kuchni, salonie, sypialni, w pracowni i domu rodziców. W ogródku, na działce, na ganku, w piwnicy (ale zawsze w miejscach dobrze odizolowanych) - zagrać można wszędzie. W czasie pandemii sale koncertowe przenoszą się do prywatnych mieszkań, a dzięki Dwójce do miejsc, w których są nasi słuchacze - mówi Jacek Hawryluk, zastępca dyrektora Programu 2 Polskiego Radia.
Występy trwać będą 30 minut. Mają być z jednej strony świadectwem czasów, w których przyszło nam żyć, z drugiej - dowodem na więź łączącą twórców ze słuchaczami. Na początek, w ramach akcji „Domówka z Dwójką”, wystąpią: Maja Kleszcz i Wojtek Krzak (18 kwietnia), następnie Jakub Józef Orliński i Aleksander Dębicz (25 kwietnia), Paweł Szamburski (2 maja), Miłosz Pękala i Magdalena Kordylasińska-Pękala (9 maja). Specjalne programy już przygotowują: Marcin Zdunik, Marek Bracha, Paweł Romańczuk (Małe Instrumenty) oraz Jerzy Rogiewicz i Adam Sztaba.
- Lista jest długa, choć tak zupełnie szczerze, wolelibyśmy by zbyt długa nie była. Doceniamy i korzystamy z zalet wirtualnego świata, do którego zostaliśmy przymusowo wepchnięci, niemniej nie możemy się już doczekać bezpośrednich spotkań i z artystami, i z słuchaczami - komentuje Małgorzata Małaszko, dyrektor Programu 2 Polskiego Radia.
Według badania Radio Track od grudnia ub.r. do lutego br. Dwójka miała 0,4 proc. udziału w rynku słuchalności.
Dołącz do dyskusji: Radiowa Dwójka z cyklem koncertów „Domówka” na antenie i w internecie
Subiektywnie mówiąc, podczas rozmów ze słuchaczami Dwójki odniosłem wrażenie, że istnieje na antenie pewna pogarda dla popularnej muzyki klasycznej (coś, co czasami słyszy się w RMF Classic, poza muzyką filmową). Słyszałem wypowiedzi o przkroju "ten chałas to tylko dla ludzi, którzy na muzyce się nie znają". Ok, super, tylko 0,2% słuchalności jest wynikiem takiej mentalności. Ponadto nasuwa się pytanie, czy przez tak silnie profilowany na ekspertów przekaz Dwójka rzeczywiście spełnia swoją rolę jako nadawca społeczny, tzn. szerzy dostęp do kultury wyższej? Czy jest szafą samą dla siebie?