„Pytanie na śniadanie” straciło cztery razy więcej widzów niż „DD TVN”
W styczniu 2014 roku oba programy śniadaniowe nadawane w głównych stacjach zanotowały spadki średniej oglądalności. Jednak mniej straciło „Dzień dobry TVN”, które powiększyło przewagę nad „Pytaniem na śniadanie”.
Z danych Nielsen Audiencje Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu 2014 roku średnia widownia „Dzień dobry TVN”, nadawanego w dni powszednie o godz. 8.00, wyniosła 574 tys. osób. Przełożyło się to na 13,18 proc. udziału TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 16,30 proc. w grupie komercyjnej 16-49. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej magazyn stracił 25 tys. widzów. Wówczas śledziło go bowiem 599 tys. osób, co przełożyło się odpowiednio na 14,35 proc. i 16,87 proc. udziału.
Konkurencyjne „Pytanie na śniadanie” TVP2 w tym samym okresie miało średnio 381 tys. widzów przy udziale w rynku wynoszącym odpowiednio 9,39 proc. i 7 proc. Rok wcześniej program miał o 98 tys. widzów więcej - śledziło go 479 tys. osób, a jego udział wynosił odpowiednio 11,81 proc. i 10,20 proc. Magazyn ten również rozpoczyna się o godz. 8.00.
Dni powszednie | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
Dzień dobry TVN | |||
styczeń 2014 | 574 301 | 13,18% | 16,30% |
styczeń 2013 | 599 275 | 14,35% | 16,87% |
Wirtualnemedia.pl | |||
Pytanie na śniadanie | |||
styczeń 2014 | 381 057 | 9,39% | 7,00% |
styczeń 2013 | 478 731 | 11,81% | 10,20% |
W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek „Dzień dobry TVN”, pokazany 6 stycznia br., obejrzało aż 979 tys. widzów. Było to jednak wydanie pokazane w dzień świąteczny, gdy nie było „Pytania na śniadanie”. Natomiast ten drugi magazyn największą oglądalność osiągnął 16 stycznia br., gdy program śledziło 462 tys. osób.
Dzień dobry TVN | Wszyscy 4+ | ||
Data | Godz. | AMR | SHR % |
06-01-2014 | 08:00 | 979 363 | 15,41% |
31-01-2014 | 08:00 | 717 896 | 14,65% |
29-01-2014 | 08:00 | 640 862 | 13,20% |
Wirtualnemedia.pl | |||
Pytanie na śniadanie | Wszyscy 4+ | ||
Data | Godz. | AMR | SHR % |
16-01-2014 | 08:00 | 462 345 | 11,32% |
23-01-2014 | 08:00 | 446 365 | 10,31% |
14-01-2014 | 08:00 | 439 419 | 11,89% |
Wydania „Dzień dobry TVN” emitowane w soboty i niedziele o godz. 8.30 w styczniu 2014 roku oglądało średnio 882 tys. widzów (miały odpowiednio 12,76 proc. oraz 14,53 proc. udziału). W porównaniu do stycznia 2013 roku straciły one 114 tys. oglądających (rok temu śledziło je 996 tys. osób i miały 14,80 proc. oraz 16,51 proc. udziału).
Natomiast emitowane tylko w soboty (o godz. 8.00) „Pytanie na śniadanie” w badanym miesiącu gromadziło 655 tys. widzów (11,07 proc. oraz 8,16 proc. udziału). Magazyn ten względem analogicznego okresu ub.r. stracił 36 tys. widzów. Wówczas oglądało go 691 tys. osób, a jego udział wynosił odpowiednio 13,07 proc. oraz 11,86 proc.
Weekend | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
Dzień dobry TVN | |||
styczeń 2014 | 881 509 | 12,76% | 14,53% |
styczeń 2013 | 995 602 | 14,80% | 16,51% |
Wirtualnemedia.pl | |||
Pytanie na śniadanie | |||
styczeń 2014 | 655 172 | 11,07% | 8,16% |
styczeń 2013 | 691 440 | 13,07% | 11,86% |
Dołącz do dyskusji: „Pytanie na śniadanie” straciło cztery razy więcej widzów niż „DD TVN”
Dystans pomiędzy Dzień dobry TVN a Pytaniem na śniadanie jest coraz większy. O czym to świadczy? Że w niepewnym okresie mediów jednak Dzień dobry TVN daje radę. Ja oglądam często i z uznaniem. Ciekawie, wielowiątkowo, mają czasami wyjątkowe-zwlaszcza rozrywkowe tematy. Widać wysiłek, serce, kreatywność. Świetni prowadzący-prawdziwi, mówią od siebie, kontrowersyjni. Ja oglądam i nie spadam.