Publicis Groupe zakazuje swoim agencjom udziału w konkursach reklamowych
Arthur Sadoun, nowy chief executive officer Publicis Groupe zakazał wszystkim agencjom należącym do tego holdingu na całym świecie udziału w jakichkolwiek festiwalach i konkursach reklamowych, targach oraz innych płatnych promocyjnych wydarzeniach branżowych.
Z wewnętrznej korespondencji skierowanej do pracowników Publicis Groupe na całym świecie przez Franka Vorisa, CEO Re:Sources, komórki Publicis Groupe odpowiedzialnej za finanse wynika, że firma chce zredukować koszty o 2,5 proc. do 2018 roku i ma nadzieję, że uda się osiągnąć to właśnie dzięki wyeliminowaniu udziału agencji należących do grupy we wszelkich konkursach czy targach branżowych.
Poinformowano również, że Re:Sources nie będzie pokrywać kosztów udziału w tego rodzaju wydarzeniach począwszy od 1 lipca br.
Wydany zakaz obejmuje wszystkie agencje sieci na całym świecie i nie będzie od niego żadnych wyjątków.
Zaoszczędzone środki Publicis Groupe przeznaczy na rozwój platformy Marcel, która ma ułatwić współpracę pomiędzy blisko 80 tys. pracownikami jej 200 biur w 30 krajach na całym świecie.
W skład Publicis Groupe wchodzą takie agencje reklamowe, jak m.in.: Leo Burnett, Saatchi&Saatchi, Publicis czy domy mediowe, m.in. Starcom, Zenith.
Dołącz do dyskusji: Publicis Groupe zakazuje swoim agencjom udziału w konkursach reklamowych