Procter & Gamble P&G sprzedał 43 marki kosmetyczne za 12,5 mld dolarów
Procter & Gamble sprzedał koncernowi Coty swoje kosmetyczne marki, m.in. Wella, Max Factor. Wartość transakcji wyniosła 12,5 mld dolarów.
Procter & Gamble sprzedał Coty łącznie 43 brandy. Są to m.in. kosmetyki do makijażu Max Factor i Cover Girl, zapachy Hugo Boss i Dolce & Gabbana oraz produkty do pielęgnacji włosów Wella i Clairol.
Coty do tej pory był właścicielem takich brandów kosmetycznych, jak Calvin Klein, Balenciaga, Davidoff, Rimmel London i Astor. Przejęcie 43 marek od P&G umocni pozycję Coty na rynku firm kosmetycznych, przed Henklem i Rimmelem.
Informacje o tym, że Procter & Gamble chce się pozbyć części posiadanych marek pojawiały się już od kilku miesięcy. W sierpniu ub.r. przedstawiciele koncernu zapowiadali, że w ciągu najbliższych dwóch lat zredukują posiadane portfolio o 90-100 marek, pozostawiając 70-80 najsilniejszych (więcej na ten temat).
W ramach oszczędności Procter & Gamble sprzedał wcześniej markę baterii Duracell oraz markę karmy zwięrzęcej Iams.
Według zapowiedzi z ub.r. rezygnacja z ok. 40 marek oznacza dla P&G spadek wpływów ze sprzedaży na poziomie ok. 5 mld dolarów rocznie.
Dołącz do dyskusji: Procter & Gamble P&G sprzedał 43 marki kosmetyczne za 12,5 mld dolarów