Ponad 100 blogów w serwisie Tomasza Lisa NaTemat.pl
Ruszył NaTemat.pl, serwis współtworzony przez Tomasza Lisa, Tomasza Machałę i firmę Next Web Media. Na stronie swoje blogi prowadzić będzie ponad 100 znanych osób.
Uruchomiony właśnie NaTemat.pl składa się z pięciu głównych działów: Blogi, Wydarzenia, Pieniądze, Kultura i styl oraz Sport. Siłą strony mają być właśnie blogi, które będzie na niej prowadzić ponad 100 znanych osób, z których niektóre prowadziły wcześniej blogi na innych platformach. W tej grupie są politycy (m.in. Leszek Miller, Aleksander Kwaśniewski, Waldemar Pawlak, Dariusz Rosati, Janusz Palikot, Beata Kempa, Paweł Piskorski, Marek Siwiec, Krzysztof Bosak, Wojciech Olejniczak), publicyści i dziennikarze (m.in. Kuba Wojewódzki, Tadeusz Bartoś, Piotr Milewski), eksperci ekonomiczni i przedsiębiorcy (Ryszard Petru, Andrzej Blikle, Irena Eris, Magda Gessler), sportowcy (m.in. Justyna Kowalczyk, Marcin Gortat, Mariusz Czerkawski, Maja Włoszczowska, Tomasz Sikora) oraz artyści (m.in. Agnieszka Holland, Adam „Nergal” Darski, Krystyna Kofta, Borys Szyc, Natalia Lesz, Jacek Dehnel). Poza tym blogować będą mniej znani eksperci w swoich dziedzinach - od kulinariów do nowych technologii.
Twórcy serwisu planują, że w ciągu najbliższych miesięcy liczba publikujących w nim blogerów może wzrosnąć nawet do 300. Za swoje wpisy nie będą otrzymywać honorariów. - Podobnie jak ja nie dostaję pieniędzy za udział w piątkowych dyskusjach porannych w Tok FM - zauważył na konferencji towarzyszącej uruchomieniu strony Tomasz Lis. - Ale zyskuję forum, na którym mogę wypowiadać swoje opinie. A znane osoby na blogach w naszym serwisie mogą przykładowo odkłamać jakieś bzdury opublikowane na ich temat w mediach - powiedział.
Ponadto w serwisie będą publikowane autorskie wiadomości, a nie newsy pozyskiwane z agencji informacyjnych. Strona ma podpisaną umowę tylko z Agencją Gazeta. W redakcji, kierowanej przez Tomasza Machałę, pracuje obecnie 22 dziennikarzy, a współpracuje z nią kilku korespondentów w kraju. W najbliższym czasie ma zostać nawiązana współpraca z korespondentami zagranicznymi.
System komentarzy w serwisie jest powiązany z Facebookiem - tylko osoba z kontem w tym portalu może komentować treści.
Na NaTemat.pl mają być zamieszczane użyteczne, nieinwazyjne i dopasowane kontekstowo reklamy. Serwis pozyskał już pięciu dużych partnerów na 6-12 miesięcy, m.in. P4 (operatora sieci Play), który został partnerem technologicznym.
Przedstawiciele NaTemat.pl deklarują, że jest wśród marketerów jest duże zainteresowanie reklamowaniem się na stronie. - W ostatnich tygodniach, dzięki zawartym umowom zdobyliśmy finansowanie rzędu 40-50 procent tego, co sami zainwestowaliśmy w projekt - ujawnił Tomasz Lis. - Plan jest taki, że wszystkie zyski będą reinwestowane w rozwój serwisu - zapowiedział.
Twórcy serwisu nie mają bardzo konkretnych planów monetyzowania jego działalności. - Rentowność chcielibyśmy osiągnąć w perspektywie kilku lat, ale nie określiliśmy sobie jakiegoś „żelaznego” terminu - zadeklarował Jakub Zieliński, założyciel i partner zarządzający NextWeb Media. - A jeśli chodzi o popularność, to zadowoliłoby mnie osiągnięcie takiego dobrego, czwartego miejsca - powiedział Tomas Lis.
Dołącz do dyskusji: Ponad 100 blogów w serwisie Tomasza Lisa NaTemat.pl