Polsat z największymi wpływami z reklam. Aflofarm wydał najwięcej
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w styczniu 2015 roku były wyższe, niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydał Aflofarm.
W styczniu 2015 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 1,92 mln spotów reklamowych, o 16,26 proc. więcej, niż w styczniu ub.r. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 1,29 mld zł, co oznacza wzrost o 9,43 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 153,64 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 7,55 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na drugą lokatę spadł TVN, którego wpływy zmalały o 1,11 proc. do 125,71 mln zł. Kolejne miejsce zajęły: TVP1 (113,21 mln zł; wzrost o 1,54 proc.) i TVP2 (95,20 mln zł; w dół o 6,24 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TV4 z wpływami na poziomie 36,64 mln zł i wzrostem o 43,30 proc. W styczniu ub.r. stacja ta zajmowała miejsce siódme.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała Eska TV - było to 129,03 proc. do 13,70 mln zł.
Stacja |
Wpływy stacji (w zł) |
|
styczeń 2014 |
styczeń 2015 |
|
Polsat |
142 853 095 |
153 636 795 |
TVN |
127 121 710 |
125 707 260 |
TVP1 |
111 497 035 |
113 212 600 |
TVP2 |
101 541 965 |
95 203 951 |
TV4 |
25 570 623 |
36 641 703 |
TVN24 |
29 432 796 |
29 070 056 |
TV PULS |
18 809 802 |
27 275 382 |
AXN |
24 969 500 |
26 982 474 |
Discovery |
32 580 065 |
25 541 800 |
TVN7 |
22 347 807 |
24 214 060 |
Polsat2 |
17 623 628 |
21 020 010 |
Stopklatka |
- |
18 572 810 |
TVP ABC |
- |
18 338 230 |
TLC |
23 215 650 |
17 088 850 |
National Geographic |
15 337 395 |
17 045 083 |
Comedy Central |
16 228 351 |
16 536 231 |
Investigation Discovery |
18 170 550 |
15 681 679 |
Disney Channel |
13 637 354 |
15 027 937 |
Eska TV |
5 983 282 |
13 703 310 |
Polo TV |
5 925 769 |
13 549 430 |
W styczniu 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 171,42 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 70,37 proc. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (44,09 mln zł; do góry o 61,57 proc.) i US Pharmacia (26,97 mln zł; w dół o 19,70 proc.).
Korporacja |
Wydatki (w zł) |
|
styczeń 2014 |
styczeń 2015 |
|
AFLOFARM |
100 615 013 |
171 422 098 |
NESTLE |
27 290 184 |
44 093 697 |
US PHARMACIA INC. |
33 582 417 |
26 967 660 |
UNILEVER |
28 769 137 |
26 721 120 |
PROCTER & GAMBLE |
24 778 890 |
26 048 779 |
POLPHARMA |
20 938 888 |
22 927 127 |
ORANGE SA |
26 917 905 |
22 002 244 |
NOVARTIS |
21 603 415 |
20 864 420 |
RECKITT BENCKISER |
14 400 479 |
20 715 901 |
P4 |
14 236 336 |
19 882 053 |
TEVA PHARMACEUTICALS |
12 691 580 |
19 796 439 |
FERRERO |
14 884 581 |
16 709 182 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA |
18 956 343 |
16 524 745 |
VOLKSWAGEN GROUP |
16 343 304 |
16 128 135 |
GLAXO SMITHKLINE |
25 298 555 |
14 892 441 |
LOREAL |
10 551 081 |
14 443 513 |
PEPSICO |
19 030 617 |
13 346 610 |
JERONIMO MARTINS |
7 821 519 |
13 123 784 |
POLSKA TELEFONIA CYFROWA |
4 068 487 |
13 119 249 |
POLSAT I POLKOMTEL SA |
7 850 |
12 915 423 |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Polsat z największymi wpływami z reklam. Aflofarm wydał najwięcej
OGLADAM TEN POLSAT I INNE BADZIEWNE PROGRAMY NIE NA BIEZACO TYLKO ODTWARZAJAC PROGRAM Z HARD DISK OMIJAM SZEROKIM LUKIEM TE REKLAMY BANKOW, BANKOW, BANKOW, SZAMPONOW DO WLOSOW, JEDZENIA I INNEGO BADZIEWIA.
CZASAMI JAK OGLADAM NA BIEZACO I ZACZYNA SIE REKLAMA ROBIE PAUZE I IDE SIE ZESRAC, POZNIEJ WRACAM I OGLADAM TO CO CHCE.
ALE W KONCU ILE RAZY MOZNA NA DOBE SRAC ?