SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat z największymi wpływami z reklam. Aflofarm wydał najwięcej

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w styczniu 2015 roku były wyższe, niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydał Aflofarm.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

W styczniu 2015 roku  polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 1,92 mln spotów reklamowych, o 16,26 proc. więcej, niż w styczniu ub.r. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 1,29 mld zł, co oznacza wzrost o 9,43 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 153,64 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 7,55 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Na drugą lokatę spadł TVN, którego wpływy zmalały o 1,11 proc. do 125,71 mln zł. Kolejne miejsce zajęły: TVP1 (113,21 mln zł; wzrost o 1,54 proc.) i TVP2 (95,20 mln zł; w dół o 6,24 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TV4 z wpływami na poziomie 36,64 mln zł i wzrostem o 43,30 proc. W styczniu ub.r. stacja ta zajmowała miejsce siódme.

Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała Eska TV - było to 129,03 proc. do 13,70 mln zł.

Stacja

Wpływy stacji (w zł)

styczeń 2014

styczeń 2015

Polsat

142 853 095

153 636 795

TVN

127 121 710

125 707 260

TVP1

111 497 035

113 212 600

TVP2

101 541 965

95 203 951

TV4

25 570 623

36 641 703

TVN24

29 432 796

29 070 056

TV PULS

18 809 802

27 275 382

AXN

24 969 500

26 982 474

Discovery

32 580 065

25 541 800

TVN7

22 347 807

24 214 060

Polsat2

17 623 628

21 020 010

Stopklatka

-

18 572 810

TVP ABC

-

18 338 230

TLC

23 215 650

17 088 850

National Geographic

15 337 395

17 045 083

Comedy Central

16 228 351

16 536 231

Investigation Discovery

18 170 550

15 681 679

Disney Channel

13 637 354

15 027 937

Eska TV

5 983 282

13 703 310

Polo TV

5 925 769

13 549 430


W styczniu 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 171,42 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 70,37 proc. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (44,09 mln zł; do góry o 61,57 proc.) i US Pharmacia (26,97 mln zł; w dół o 19,70 proc.).

Korporacja

Wydatki (w zł)

styczeń 2014

styczeń 2015

AFLOFARM

100 615 013

171 422 098

NESTLE

27 290 184

44 093 697

US PHARMACIA INC.

33 582 417

26 967 660

UNILEVER

28 769 137

26 721 120

PROCTER & GAMBLE

24 778 890

26 048 779

POLPHARMA

20 938 888

22 927 127

ORANGE SA

26 917 905

22 002 244

NOVARTIS

21 603 415

20 864 420

RECKITT BENCKISER

14 400 479

20 715 901

P4

14 236 336

19 882 053

TEVA PHARMACEUTICALS

12 691 580

19 796 439

FERRERO

14 884 581

16 709 182

LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA

18 956 343

16 524 745

VOLKSWAGEN GROUP

16 343 304

16 128 135

GLAXO SMITHKLINE

25 298 555

14 892 441

LOREAL

10 551 081

14 443 513

PEPSICO

19 030 617

13 346 610

JERONIMO MARTINS

7 821 519

13 123 784

POLSKA TELEFONIA CYFROWA

4 068 487

13 119 249

POLSAT I POLKOMTEL SA

7 850

12 915 423


Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

Dołącz do dyskusji: Polsat z największymi wpływami z reklam. Aflofarm wydał najwięcej

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
MM
IDZIE SIE ZESRAC OGLADAJAC PROGRAMY POLSATU..REKLAMA GONI REKLAME, CZASAMI POMIEDZY NIMI WCISNA JAKIS PROGRAM. ALE CO OGLADAC, WOKOLO SAMO GOWNO.
OGLADAM TEN POLSAT I INNE BADZIEWNE PROGRAMY NIE NA BIEZACO TYLKO ODTWARZAJAC PROGRAM Z HARD DISK OMIJAM SZEROKIM LUKIEM TE REKLAMY BANKOW, BANKOW, BANKOW, SZAMPONOW DO WLOSOW, JEDZENIA I INNEGO BADZIEWIA.
CZASAMI JAK OGLADAM NA BIEZACO I ZACZYNA SIE REKLAMA ROBIE PAUZE I IDE SIE ZESRAC, POZNIEJ WRACAM I OGLADAM TO CO CHCE.
ALE W KONCU ILE RAZY MOZNA NA DOBE SRAC ?
0 0
odpowiedź
User
pavv
SAME REKLAMY PIERDZIXÓW, SRALIXÓW, RZYGOWIXÓW, PENIXÓW CZY INNYCH WĄTROBIXÓW. LEKÓW NA WSZYSTKO KTÓRE ZAPEWNIĄ NAM PRZEŻYCIE NAWET 300 LAT. KIEDYŚ ŚMIALIŚMY SIĘ Z REKLAM PROSZKÓW DO PRANIA I PODPASEK. JA TĘSKNIĘ ZA TAMTYMI CZASAMI.
0 0
odpowiedź
User
Polsat/Polko
A w styczniu 2014 to czasem nie połknęliście 3 zer przy Polsat/Polko?
0 0
odpowiedź