Polsat Media z 212 mln zł wpływów i 149 mln zł zysku. 87 proc. przychodów od klientów zewnętrznych
W ub.r. biuro reklamy Polsat Media, należące do grupy Cyfrowy Polsat, zanotowało spadek przychodów sprzedażowych o 1,1 proc. do 212,36 mln zł oraz zysku ze 152,7 do 149,31 mln zł. 86,7 proc. przychodów firmy pochodziło od klientów zewnętrznych.
Przychody sprzedażowe Polsat Media w ub.r. wyniosły 212,36 mln zł według nowego standardu rachunkowości MSSF 16, natomiast w 2018 roku było to 214,62 mln zł według poprzedniego standardu MSR 17.
Firma sprzedaje ofertę reklamowo-sponsoringową 78 kanałów telewizyjnych i związanych z nimi serwisów internetowych. Oprócz kanałów Telewizji Polsat obsługuje w tym zakresie m.in. Kino Polska TV, grupę 4fun Media, A+E Networks, BBC Worldwide i AMC Networks.
87 proc. od klientów zewnętrznych
Przez Polsat Media przechodzi jedynie niewielka część wpływów reklamowo-sponsoringowych jego większościowego udziałowca - Telewizji Polsat. W ub.r. wpływy Polsat Media od Telewizji Polsat wynosiły 23,73 mln zł, wobec 41,07 mln zł rok wcześniej. Natomiast przychody od pozostałych udziałowców Polsat Media (to Cyfrowy Polsat i Muzo.fm) skurczyły się z 57,49 do 4,43 mln zł.
Natomiast wpływy Polsat Media od klientów zewnętrznych zwiększyły się ze 116,05 mln zł w 2018 roku do 184,2 mln zł w ub.r., a ich udział w łącznych przychodach firmy - z 54,1 do 86,7 proc.
Na koniec ub.r. Polsat Media miało 259,75 mln zł należności z tytułu dostaw i usług, wobec 290,87 mln zł rok wcześniej. Udział należności od pięciu największych kontrahentów wzrósł z 56 do 71 proc.
Należności od agencji reklamowych i domów mediowych zmalały w ciągu roku z 261,47 do 246,84 mln zł, a od pozostałych firm - z 29,4 do 12,91 mln zł.
172 pracowników, więcej na wynagrodzenia
Koszty operacyjne Polsat Media w ub.r. wyniosły 65,16 mln zł, co wobec 64,57 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 0,9 proc.
Wydatki na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze zwiększyły się rok do roku z 17,72 do 19,96 mln zł, a na amortyzację - z 1,28 do 2,53 mln zł. W ub.r. w firmie pracowało średnio 172 pracowników etatowych, o 8 więcej niż rok wcześniej.
Koszty dystrybucji i marketingu zmniejszyły się z 18,29 do 16,99 mln zł, a inne koszty - z 10,55 do 8,38 mln zł. Natomiast nakłady na tantiemy wzrosły z 16,77 do 16,83 mln zł.
149,3 mln zł dla udziałowców
Polsat Media osiągnęło w ub.r. 146,77 mln zł zysku operacyjnego, o 2 proc. mniej niż rok wcześniej (149,73 mln zł).
Przychody inwestycyjne firmy zmalały z 2,98 do 2,54 mln zł, przez co zysk należny wspólnikom zmniejszył się ze 152,7 do 149,31 mln zł. - Spadek przychodów inwestycyjnych wynikał głównie ze zmian różnic kursowych oraz spadku przychodów z tytułu udzielenia poręczeń finansowych - zaznaczono w sprawozdaniu spółki.
Pod koniec kwietnia wspólnicy Polsat Media zdecydowali, że cały jego zeszłoroczny zysk zostanie im wypłacony w ciągu 14 dni.
I tak do Telewizji Polsat trafiło 83,61 mln zł, do Cyfrowego Polsatu - 56,36 mln zł, co Muzo.fm - 6,35 mln zł, a do Polsat Media sp. z o.o. - 2,99 mln zł.
W pierwszym kwartale br. grupa Cyfrowy Polsat zanotowała wzrost przychodów o 2 proc. do 2,85 mld zł, przy czym przychody od klientów i ze sprzedaży sprzętu nieznacznie zmalały. Firma miała sprzedanych 17,43 mln jednostkowych usług, po wzroście o 2,7 proc. - Oczekujemy, że COVID-19 będzie miał głębszy wpływ na wyniki drugiego kwartału - prognozuje.
Dołącz do dyskusji: Polsat Media z 212 mln zł wpływów i 149 mln zł zysku. 87 proc. przychodów od klientów zewnętrznych