SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat Media z 212 mln zł wpływów i 149 mln zł zysku. 87 proc. przychodów od klientów zewnętrznych

W ub.r. biuro reklamy Polsat Media, należące do grupy Cyfrowy Polsat, zanotowało spadek przychodów sprzedażowych o 1,1 proc. do 212,36 mln zł oraz zysku ze 152,7 do 149,31 mln zł. 86,7 proc. przychodów firmy pochodziło od klientów zewnętrznych.

Stanisław Janowski, prezes Telewizji PolsatStanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat

Przychody sprzedażowe Polsat Media w ub.r. wyniosły 212,36 mln zł według nowego standardu rachunkowości MSSF 16, natomiast w 2018 roku było to 214,62 mln zł według poprzedniego standardu MSR 17.

Firma sprzedaje ofertę reklamowo-sponsoringową 78 kanałów telewizyjnych i związanych z nimi serwisów internetowych. Oprócz kanałów Telewizji Polsat obsługuje w tym zakresie m.in. Kino Polska TV, grupę 4fun Media, A+E Networks, BBC Worldwide i AMC Networks.

87 proc. od klientów zewnętrznych

Przez Polsat Media przechodzi jedynie niewielka część wpływów reklamowo-sponsoringowych jego większościowego udziałowca - Telewizji Polsat. W ub.r. wpływy Polsat Media od Telewizji Polsat wynosiły 23,73 mln zł, wobec 41,07 mln zł rok wcześniej. Natomiast przychody od pozostałych udziałowców Polsat Media (to Cyfrowy Polsat i Muzo.fm) skurczyły się z 57,49 do 4,43 mln zł.

Tymczasem łączne przychody grupy Telewizji Polsat z reklam i sponsoringu zwiększyły się w ub.r. o 1,9 proc. do 1,22 mld zł.

Natomiast wpływy Polsat Media od klientów zewnętrznych zwiększyły się ze 116,05 mln zł w 2018 roku do 184,2 mln zł w ub.r., a ich udział w łącznych przychodach firmy - z 54,1 do 86,7 proc.

Na koniec ub.r. Polsat Media miało 259,75 mln zł należności z tytułu dostaw i usług, wobec 290,87 mln zł rok wcześniej. Udział należności od pięciu największych kontrahentów wzrósł z 56 do 71 proc.

Należności od agencji reklamowych i domów mediowych zmalały w ciągu roku z 261,47 do 246,84 mln zł, a od pozostałych firm - z 29,4 do 12,91 mln zł.


172 pracowników, więcej na wynagrodzenia

Koszty operacyjne Polsat Media w ub.r. wyniosły 65,16 mln zł, co wobec 64,57 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 0,9 proc.

Wydatki na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze zwiększyły się rok do roku z 17,72 do 19,96 mln zł, a na amortyzację - z 1,28 do 2,53 mln zł. W ub.r. w firmie pracowało średnio 172 pracowników etatowych, o 8 więcej niż rok wcześniej.

Koszty dystrybucji i marketingu zmniejszyły się z 18,29 do 16,99 mln zł, a inne koszty - z 10,55 do 8,38 mln zł. Natomiast nakłady na tantiemy wzrosły z 16,77 do 16,83 mln zł.

149,3 mln zł dla udziałowców

Polsat Media osiągnęło w ub.r. 146,77 mln zł zysku operacyjnego, o 2 proc. mniej niż rok wcześniej (149,73 mln zł).

Przychody inwestycyjne firmy zmalały z 2,98 do 2,54 mln zł, przez co zysk należny wspólnikom zmniejszył się ze 152,7 do 149,31 mln zł. - Spadek przychodów inwestycyjnych wynikał głównie ze zmian różnic kursowych oraz spadku przychodów z tytułu udzielenia poręczeń finansowych - zaznaczono w sprawozdaniu spółki.

Pod koniec kwietnia wspólnicy Polsat Media zdecydowali, że cały jego zeszłoroczny zysk zostanie im wypłacony w ciągu 14 dni.

I tak do Telewizji Polsat trafiło 83,61 mln zł, do Cyfrowego Polsatu - 56,36 mln zł, co Muzo.fm - 6,35 mln zł, a do Polsat Media sp. z o.o. - 2,99 mln zł.

W pierwszym kwartale br. grupa Cyfrowy Polsat zanotowała wzrost przychodów o 2 proc. do 2,85 mld zł, przy czym przychody od klientów i ze sprzedaży sprzętu nieznacznie zmalały. Firma miała sprzedanych 17,43 mln jednostkowych usług, po wzroście o 2,7 proc. - Oczekujemy, że COVID-19 będzie miał głębszy wpływ na wyniki drugiego kwartału - prognozuje.

Dołącz do dyskusji: Polsat Media z 212 mln zł wpływów i 149 mln zł zysku. 87 proc. przychodów od klientów zewnętrznych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl