Volvo prezentuje nowy samochód elektryczny Polestar 2 (wideo)
Należąca do Volvo marka Polestar będzie produkować całkowicie elektryczne samochody. Jej najnowszy produkt - Polestar 2 - ma stać się popularniejszym modelem od droższego Polestar 1.
Polestar 2 należy do samochodów elektrycznych segmnetu premium. Powstał na platformie CMA, na której osadzono także Volvo XC40. Ten pięciodrzwiowy fastback jest napędzany dwoma silnikami elektrycznymi. Pojemność baterii wynosi 78 kWh, co przekłada się na zasięg pojazdu do 500 km.
Bateria zbudowana z 27 modułów została zintegrowana z podłogą. Taka konstrukcja pozwoliła zmniejszyć hałas w kabinie o 3,7 dB w porównaniu do samochodów o tradycyjnej konstrukcji nadwozia.
Polestar wyposaży swoje samochody w program pomagający znaleźć najbliższą stację ładowania. Będzie on dostępny z poziomu ekranu samochodu, ale także poprzez urządzenia mobilne. To rozwiązanie powstanie we współpracy z operatorami stacji ładowania.
Samochód będzie miał napęd na cztery koła, który zapewnią mu dwa siniki o łącznej mocy 300 kW (408 hp) i momencie obrotowym 660 Nm. Polestar 2 będzie w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 5 s.
Poza standardowym zawieszeniem, Polestar zaoferuje także opcjonalny pakiet poprawiający zachowanie się pojazdu podczas dynamicznej jazdy. Obejmie on m.in. amortyzatory Ohlins, układ hamulcowy Brembo oraz wzmocnione 20-calowe felgi. W samochodach marki Polestar nie zabraknie także charakterystycznych elementów stylistycznych, takich jak złote pasy bezpieczeństwa, złote zaciski hamulcowe i nakrętki wentyli.
Polestar 2 będzie wyposażony w system pokładowy na bazie Androida, dostosowany do funkcji i aplikacji rozwijanych przez Google, takich jak Google Assistant, Mapy Google z uwzględnieniem punktów ładowania pojazdów elektrycznych oraz Google Play Store. Polestar 2 będzie rozumiał komendy głosowe. Główny ekran panelu sterowania będzie miał przekątną 11 cali.
Polestar 2 będzie wyposażony także w funkcję pozwalającą na zastąpienie kluczyka telefonem komórkowym. Ta funkcja stwarza różne możliwości dotyczące współdzielenia samochodu, usług zawożenia go do serwisu, czy podstawiania go w umówione miejsce.
Gdy kierowca będzie zbliżał się do samochodu, na wyświetlaczu auta pojawi się informacja o przewidywanym zasięgu i poziomie naładowania baterii. Samochód może także dobrać optymalne ustawienia pojazdu dla określonego kierowcy, zanim ten zajmie miejsce w kabinie.
Polestar 2 będzie wyposażony w światła Pixel LED oraz oświetlenie wokół pojazdu reagujące na zbliżanie się kierowcy. Charakterystycznym elementem auta będą także bezramkowe lusterka boczne oraz podświetlane logo Polestar widoczne przez szklaną powierzchnię panoramicznego okna dachowego.
Tak jak wszystkie inne modele Polestar, także model Polestar 2 będzie można zamawiać wyłącznie przez internet. Pierwsza seria aut, dostępna przez pierwszych 12 miesięcy, ma kosztować 59,9 tys. euro. Oprócz zakupu, będzie można zdecydować się na abonament samochodu obejmujący koszty używania, ubezpieczenia i serwisu. Rezerwacji tych samochodów już można dokonywać na stronie Polestar.com. Jego produkcja ruszy w Chinach na początku 2020 r. Docelowa cena modelu ma wynosić 39 tys. euro.
Sprzedaż modelu Polestar 2 ruszy w Chinach, USA, Kanadzie, Belgii, Niemczech, Holandii, Norwegii, Szwecji i Wielkiej Brytanii. Niewykluczone jest rozszerzenie sprzedaży w przyszłości o kolejne kraje.
Samochód zostanie pokazany publicznie podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu br. Następnie zorganizowany zostanie roadshow w krajach, gdzie będzie sprzedawany. Później modele Polestar będą prezentowane w salonach ekspozycyjnych, gdzie będzie można także umówić się na jazdę próbną.
Dołącz do dyskusji: Volvo prezentuje nowy samochód elektryczny Polestar 2 (wideo)